به گزارش پارس، مهر به نقل ازسی ان ان نوشت: «جف راتکه» با اشاره به گزارش‌ های منتشرشده درباره جاسوسی احتمالی اسرائيل از مذاکرات هسته‌ای با ايران، گفت که مطمئن است در اين مذاکرات «رخنه امنيتی» صورت نگرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: واشنگتن از آغاز تحقيقات رسمی درباره اين گزارش‌ها توسط سوئيس و اتريش آگاه است و با هر دو کشور روابط کاری نزديکی دارد. ما در طول مذاکرات قدم‌ هايی برداشته‌ايم که اطمينان داشته باشيم جزئيات و مباحث، پشت درهای بسته باقی بمانند.

به دنبال انتشار گزارش‌هايی درباره جاسوسی سايبری اسرائيل از محل‌ های مذاکرات هسته‌ای ايران با کشورهای ۱+۵، سوئيس و اتريش که دو ميزبان اين مذاکرات بوده‌اند، اعلام کردند تحقيقاتی را در اين خصوص انجام می‌دهند.

این وضهیت در حالی است که رژیم صهیونیستی اين گزارش‌ها را تکذيب کرده است. گزارش‌ها به خصوص از جاسوسی سايبری در هتل‌هايی که مذاکرات در آنها انجام شده، حکايت دارند.

يک عضو تيم مذاکره‌کننده ايران نيز پيش از اين و در واکنش به اين گزارش‌ها گفته بود که «صرف نظر» از اين اخبار، مذاکره‌کنندگان ايرانی «همواره احتمال بالا و ريسک استراق سمع و جاسوسی را در نظر داشته و محتاط بوده‌اند».

لازم به ذکر است پیشتر اعلا شده بود که دولت آمریکا برای آنکه از موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای مطمئن باشد ارائه اطلاعات جرئی به رژیم صهیونیستی را در این رابطه محدود کرده است.