به گزارش پارس، یک شرکت روسی از جاسوسی رژیم صهیونیستی از هیئت مذاکره کننده ایرانی در ژنو پرده برداشت.
شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر افزود: عوامل رژیم صهیونیستی در سه هتل در ژنو و وین که اعضای هیئت ایرانی تردد می کردند در رایانه‌ها ویروس نصب کرده بودند. اسرائیل از این اطلاعات برای فشار به کاخ سفید استفاده می کرد تا مقامات آمریکایی را در داخل این کشور در تنگنا قرار دهد و جلوی مذاکرات هسته‌ای را بین ایران و غرب بگیرد.
حسن حجازی گزارشگر المنار در گزارشی گفت : رژیم صهیونیستی هیچ فرصت یا تلاشی را برای مانعتراشی در مسیر توافق هسته‌ای بین تهران و غرب از دست نمی دهد و سازمانهای اطلاعاتی و دیپلماتیک و حتی نظامی خود را وارد این قضیه کرده است.
شرکت روسی حفاظت از اطلاعات یعنی شرکت « کاس پرس کی » از جاسوسی از هیئت مذاکره کننده ایرانی در سوئیس پرده برداشت که متهم اصلی آن اسرائیل و سازمان جاسوسی خارجی آن یعنی موساد است.
ویروسی در رایانه‌ها کار گذاشته شده بود که این شرکت نام « دو کو بایت » را برای آن انتخاب کرده است . این ویروس قادر به شنود و تصویربرداری و خارج کردن اطلاعات از رایانه ها در سه هتلی بود که اعضای هیئت مذاکره کننده ایرانی در ژنو و وین تردد می کردند. 
امیر بارشالوم تحلیلگر صهیونیست به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:« مقامات رسمی اسرائیل سکوت کرده‌اند. شرکت کاس پرس کی که این ویروس را کشف کرد همان شرکتی است که ویروس استاکس نت را کشف کرد. ویروس استاکس نت تأسیسات هسته ای ایران را ویروسی کرده بود. این شرکت روسی اعلام کرد اسرائیل در این قضیه دست دارد.»
الون بن دافید تحلیلگر نظامی صهیونیست گفت:« مسئولان این شرکت گفتند برخی اجزای ویروس جدید شبیه ویروس سابق است که به نفع اسرائیل نصب شده بود. این کار در دنیای جاسوسی امر عجیبی نیست. اسرائیل از آمریکایی ها جاسوسی نمی کند اما همگان در جهان سایبری در معرض جاسوسی قرار دارند.»
گزارشگر المنار گفت: موضوع جمع آوری اطلاعات درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و غرب پس از آنکه مسئولان اسرائیلی ، اطلاعاتی درباره مذاکرات سرّی فاش کردند تا دولت آمریکا را در داخل در تنگنا قرار دهند و به آن فشار بیاورند از این توافق صرف نظر کند، به عامل اختلاف و کشمکش بین آمریکا و صهیونیستها تبدیل شده است. 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلویزیون این رژیم گفت:« زمانی که ایران می داند توافق عرضه شده به این کشور چیست اسرائیل باید از جزئیات این توافق اطلاع داشته باشد زیرا این ما هستیم که با بزرگترین خطر روبرو هستیم.»
کارشناسان امنیت اطلاعات تأکید کردند پیشرفته بودن ویروس دو کو بایت نشان می دهد طرفی که در آن دست دارد یک کشور است و گروههای عادی نیستند.