به گزارش پارس ، سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه روز پنجشنبه شورای مرکزی جبهه پیروان، اظهار داشت: در این جلسه درباره مسائل انتخابات بحث شد و از فعالیت‌های ستاد انتخاباتی جبهه و کمیته‌های زیرمجموعه آن گزارشی توسط مسئولان این کمیته‌ها ارائه شد.

وی ادامه داد: ما اسامی ارائه شده از سوی کمیته استانی ستاد انتخاباتی جبهه پیروان را بررسی کردیم، اما نظر ساختار موجود در استان‌ها درباره اسامی نامزدهای مجلس برای ما ملاک خواهد بود. اسامی نامزدهای استانی جبهه پیروان دو تا سه هفته آینده نهایی می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان افزود: در ادامه جلسه بر تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان تأکید و قرار شد با حمایت جامعه روحانیت مبارز دعوت از احزاب و تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی برای تشکیل این شورا صورت گیرد که در آینده نزدیک این شورا تشکیل خواهد شد.

سجادی با تأکید براینکه زیرساخت‌های تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان چیده و آماده شده است، یادآور شد: فقط فراخوان دعوت از احزاب و تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی باقی مانده که این کار نیز طولانی نخواهد شد و این شورا در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به نظر جامعتین برای تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: جامعتین(جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) با تشکیل این شورا موافق هستند؛ همچنین دبیران کل احزاب و تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی با این شورا موافقت کرده‌اند.

سخنگوی جبهه پیروان در پاسخ به این پرسش که آیا علی لاریجانی نیز برای حضور در شورای هماهنگی اصولگرایان دعوت خواهد شد، تصریح کرد: مجموع مطالبی که در ارتباط با آقای لاریجانی وجود دارد، این است که او یک شخصیت اصولگراست و آقای لاریجانی با سازوکارهایی که در ارتباط با جناح اصولگرایان طراحی می‌شود، موافق است؛ بنابراین آقای لاریجانی از شخصیت‌هایی محسوب می‌شوند که برای حضور در شورای هماهنگی اصولگرایان دعوت می‌شود.

سجادی در پایان گفت: آقای لاریجانی، ولایتی و قالیباف ذاتاً اصولگرا هستند و به سازوکارهای اصولگرایان نیز احترام می‌گذارند.