به گزارش پارس به نقل از فارس، نشریه آمریکایی «تایم» به تحولات اخیر خاورمیانه و ترکیه اشاره کرد و نوشت که تابستان مرگبار خشونت‌های سیاسی در ترکیه با حمله تروریستی 10 اکتبر در آنکارا به اوج خود رسید.

در حمله تروریستی 10 اکتبر (18 مهرماه) دو انفجار در یک راهپیمایی آرام در آنکارا به وقوع پیوست و دستکم 97 نفر که اکثر آنها را معترضان کرد تشکیل می‌دادند، کشته شدند.

این گزارش سپس ادامه داد، ترکیه از زمانیکه انتخابات ماه ژوئن نتوانست به تشکیل یک دولت ائتلافی در ترکیه ختم شود، درگیر ناآرامی‌هایی است.

طبق این گزارش، حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) به رهبری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اکثریت پارلمان را از دست داد و در مقابل حزب دموکراتیک خلق ترکیه (HDP) کردها موفق شد 13 درصد آراء را کسب کند.

اردوغان بعد از آنکه نتوانست تشکیل دولت دهد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اول نوامبر (10 آبان ماه) شد.

نشریه تایم با اشاره به این مطالب تأکید کرد: «تحلیلگران می‌گویند در واقع اردوغان می‌تواند از این ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی کشورش نفع ببرد، چراکه ممکن است مردم این کشور برای پایان دادن به ناآرامی‌ها به حزب عدالت و توسعه رأی دهند.»

این نشریه آمریکایی سپس به تحولات ترکیه اشاره کرد و گزارش داد، آتش‌بس سال 2013 بین دولت ترکیه و جدایی‌طلبان کرد در ماه ژوئیه شکسته شد. ارتش ترکیه از آن زمان به بعد گروه تروریستی «پ ک ک» در سوریه و عراق را بمباران کرد و پ ک ک نیز در اقدامی متقابل حملاتی را در ترکیه انجام دادند.

طبق این گزارش، بسیاری از کردها، اردوغان را متهم می‌کنند که از شکست مذاکرات برای رشد دادن احساسات ضدکردی در آستانه انتخابات استفاده کرده است.

تایم ادامه داد، دولت ترکیه، بمب‌گذاری‌های آنکارا را برعهده داعش می‌داند و این در حالی است که رهبران کرد می‌گویند که دولت ترکیه به دلیل عدم توانایی برای محافظت از معترضان مقصر است و برخی ناظران می‌گویند که ملی‌گرایان افراطی پشت این حملات در ترکیه هستند.