به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری، وزیر خارجه این کشور از امروز سفر پنج روزه خود به اروپا و خاورمیانه را آغاز کرده و در این سفر با شرکای آمریکا در مورد مسائل بین المللی از جمله خشونت‌ در خاورمیانه چالش‌های امنیتی در این منطقه، بحران کنونی سوریه، عملیات مستمر علیه داعش ونیز تحولات اوکراین رایزنی خواهد کرد.

کربی افزود: احتمالا کری در این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کند و انتظار می‌رود وی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این کری به دنبال فرصتی برای دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربستان، ترکیه، روسیه واردن بود.

کربی در ادامه تعیین زمان دقیق این دیدارها و یا احتمال تجدید آنها را بسیار دشوار دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود در این سفر نشستی چندجانبه درباره سوریه برگزار شود اما نمی‌توان زمان دقیق این نشست‌ را با توجه به برنامه‌های متعدد کری تعیین کرد با این حال می‌توان گفت از جمله کشورهای اصلی که در این نشست حضور خواهند داشت روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان هستند.

جان کری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال آنان در خصوص تغییر مکان دیدارش با نتانیاهو در خاورمیانه به جای آلمان گفت: چه در خاورمیانه و چه آلمان با نتانیاهو دیدار خواهم کرد.