به گزارش پارس، بائوم روزنامه نگاری که معمولا در واشنگتن پست مقالات سیاسی می نویسد، در مقاله ای که خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت: امروز هیچکس تردید ندارد که نفوذ آمریکا در اروپا کاهش یافته و به همراه آن از میزان مشارکت واشنگتن در امور مناطق دیگر جهان کاسته می شود. 

وی با استناد به نقطه نظرات کارشناسان افزود: اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 و دوره حکومت بوش که جنگ عراق را شروع کرد سرآغاز کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهانی بود.

بائوم افزود: از آن زمان در میان کشورهای اروپایی در مورد پیروی از آمریکا دودستگی افتاد. علاوه بر آن کشورهای اروپایی که در آن زمان از آمریکا در مساله عراق حمایت کردند هزینه سنگینی پرداخت کردند.

روزنامه نگار آمریکایی نوشت: بسیاری از تحلیل گران سیاسی، اوباما را در ناتوانی برای دفاع از خطوط قرمز در سوریه و ارایه و اعمال راهبردی دقیق در مبارزه با گروه تروریستی داعش مسوول می دانند.به این دلیل بسیاری متعقدند که اوباما توجه لازم به وضعیت خاورمیانه ندارد.

روزنامه نگار آمریکایی همچنین به دودستگی در میان کشورهای غربی و آمریکا در قبال روسیه اشاره کرد که برخی از آنها با تحریم این کشور مخالف هستند.

وی همچنین یادآورشد که میان سران کاخ سفید که برخورد نرمتری با روسیه دارند و رهبران نظامی ناتو که مواضع تندتری در مورد این کشور در مساله اوکراین اتخاذ کرده اند اختلاف وجود دارد.

روزنامه نگار آمریکایی نوشت: اگر رییس جمهوری آینده آمریکا بخواهد موقعیت این کشور به عنوان رهبر جهان غرب را احیا کند باید به اصلاحات اساسی در ناتو و ساختارهای این سازمان نظامی بپردازد تا مسایل به ارث مانده از بوش و اوباما را حل و فصل کند.

بائوم در پایان مقاله خود نوشت: اکنون سال 1979 نیست و اعمال شیوه حکومت رونالد ریگان رییس جمهوری پیشین آمریکا موثر نخواهد بود و متحدان آمریکا به نظامی گری این کشور همانند عدم قاطعیت آن با دیده شک و تردید می نگرند.