به گزارش پارس به نقل از مهر، امیر منوچهر کاظمی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز و مقتدرانه رزمایش محرم در منطقه عمومی استان، اظهار داشت: به لطف خداوند و با همت تمام همرزمانمان در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی زمینی، رزمایش محرم در استان کرمانشاه در کمال اقتدار و با موفقیت برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه مرحله پایانی رزمایش محرم در استان کرمانشاه بود، افزود: این رزمایش برای نخستین بار در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران با محوریت نیروهای مسلح به ویژه در ارتش در شرایط واقعی صحنه نبرد برگزار شد.

امیر سرتیپ کاظمی با تاکید بر اینکه رزمایش محرم حتی در پیش از پیروزی انقلاب سابقه نداشته، گفت: در این رزمایش فرماندهان با عکس العمل سریع و به صورت غیرمترقبه در شرایط خاص قرار گرفته و با تهدید روبرو شدند که به لطف خداوند و تدبیر و تجربه توانستند ماموریت خود را با موفقیت به انجام برسانند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش درغرب کشور ادامه داد: این رزمایش پیچیدگی‌های خاصی داشت و به صورت رزمایش واکنش سریع و مشترک میان نیروی هوایی، پدافند و همچنین نیروی زمینی انجام شد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های بسیار زیاد رزمایش محرم در منطقه عمومی قصر شیرین افزود: بنا بر اوامر فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند رزمایشات باید در شرایط حقیقی و واقعی برگزار شود، رزمایش محرم در شرایط کاملا حقیقی در استان کرمانشاه برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش درغرب کشور بیان کرد: دوشنبه روز پایانی رزمایش محرم در استان کرمانشاه بود و اما ادامه رزمایش از سه شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شمال غرب کشور انجام می‌شود.

وی پیام رزمایش محرم برای منطقه و مسلمانان و کشورهای دوست را صلح و دوستی  عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان ملت‌های مسلمان بدانند که یقینا نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی و توانمندی قرار دارند و قدرت و قاطعیت برخورد با هر تهدیدی را دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش درغرب کشور در تشریح روند برگزاری رزمایش محرم در استان کرمانشاه گفت: در این رزمایش برای نخستین بار از تجهیزات پیشرفته ارتباطی، تجهیزات راداری، سلاح‌های نقطه زن، تک تیرانداز و موشک‌های هدایت شونده استفاده شد.

امیر سرتیپ کاظمی در ادامه تاکید کرد: با عنایت خداوند این رزمایش در سلامت کامل برگزار شد و به طور قطع از نتایج و تجربیات آن در نیروهای مسلح استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: در این رزمایش به لطف وعنایت خداوند و با تدابیر و تجربه و شجاعت و علم بالای فرماندهان ما هیچگونه مشکل و هیچ سانحه‌ای برای هیچ فردی اتفاق نیفتاد و رزمایش محرم با موفقیت برگزار شد.