به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک در رژه یگانهای منتخب نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که امروز نیروهای مسلح به برکت تجارب دوران دفاع مقدس، جنگ‌های خلیج فارس ، افغانستان و جنگهای ۲۲ روزه و ۳۳ روزه از توانایی بالایی برای دفاع از کشور برخوردارند، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هرگز غافلگیر نمی‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پنجم مهر ماه سالگرد عملیات ثامن‌الائمه است، خاطر نشان کرد: زمانی که رژیم بعث کشور ما را مورد تعدی قرار داد ، نیروهای مسلح ما از نظر عده و تجهیزات در شرایط مطلوبی نبودند و بخش زیادی از یگان‌های نیروی زمینی در شمال غرب کشور و در مبارزه با ضد انقلاب بودند. سپاه نیز تازه تشکیل شده بود.

پوردستان در ادامه با بیان این که سیاست‌های غلط دولت بنی‌صدر، درباره‌ی کاهش دوران خدمت سربازی و بازنشسته کردن نیروها وعده‌هایی را به ارتش وارد کرده بود، افزود:‌ در این شرایط یگانهای ارتش عراق با پشتیبانی شرق و غرب بعد از فتح خرمشهر خود را به دروازه‌های آبادان رساند و این شهر را محاصره کرد به گونه‌ای که تنها راه آبی، راه دستیابی به آبادان بود.

فرمانده‌ی نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: اما همانند محاصره پاوه فرمان امام به یاری رزمندگان آمد. امام(ره) در ۱۴ آبان ۵۹ خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که باید حصر آبادان شکسته شود. این فرمان علاوه بر جایگاه قانونی یک تکلیف شرعی نیز محسوب می‌شد. از همان زمان سپاه نیروی زمینی دست به کار شد و به لشگر۷۷ خراسان دستور داد در آبادان و اروند مستقر شود. این لشگر در اولین اقدام خود جاده وحدت را احداث کرد و در واقع سازماندهی نیروها از همان زمان آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به این که عملیات ثامن‌الائمه با محوریت لشگر ۷۷ خراسان و با حضور نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش آغاز و در پی آن حصر آبادان شکسته شد، خاطر نشان کرد: در این عملیات ضربات سنگینی به ارتش صدام وارد شد و از سویی تحقق فرمان امام این پیروزی را شیرین‌تر کرد.

پوردستان در پایان خاطر نشان کرد: این عملیات اعتماد به نفسی را در میان نیروهای مسلح کشورمان ایجاد کرد و در واقع زمینه ساز اجرای موفقیت آمیز سایر عملیات‌ها شد.