به گزارش پارس؛ وزارت خارجه مصر اعلام کرد که با وجود اتفاق نظر با عربستان درباره لزوم اجرای بیانیه ژنو1؛ اما با این کشور در زمینه آینده «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اختلاف نظر داریم.

روزنامه عربستانی «الحیات»، گزارش داد که روز جمعه (دیروز) «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر به این روزنامه گفته اخباری که درباره اختلافات مصر و عربستان درباره سوریه منتشر می‌شود صحت ندارد.

وی تأکید کرد که قطعا هر دو کشوری ممکن است با هم در برخی موضوعات اختلاف نظر داشته باشند و 100 درصد مواضعشان یکسان نخواهد بود.

ابوزید گفت با عربستان در زمینه مفاد توافق ژنو توافق نظر داریم اما درباره آینده بشار اسد که باید در قدرت باقی بماند یا اینکه کنار گذاشته شود اختلاف نظر داریم و معتقدیم این مسأله وابسته به مردم سوریه است که آینده او را رقم خواهند زد.

وی همچنین درباره اظهارات مقامات سوری که حاکی از حمایت قاهره از دمشق است گفت: ما درباره اظهارات آنها نظری نمی‌دهیم زیرا هرکسی مسئول سخنان خود است.

عربستان بارها تأکید کرده که موضع خود را درباره بحران سوریه تغییر نخواهد داد و ضمن حمایت از معارضان مسلح سوری خواستار برکناری بشار اسد از قدرت است.