به گزارش پارس به نقل از ایرنا، «کنستانتین دولگف» نماینده تام الاختیار وزارت خارجه روسیه در مورد حقوق بشر و دموکراسی امروز (جمعه) در این باره اعلام کرد: گزارش ارائه شده توسط وزارت خارجه آمریکا سرشار از ادعاهای بی اساس از جمله علیه روسیه است.

وی در بیانیه خبری خود که در توییتر انتشار یافته، افزوده است: وزارت خارجه آمریکا در باره اوضاع روسیه و از جمله شبه جزیره کریمه همانند گذشته سیاسی و مغرضانه اظهار نظر کرده است.

دولگف تاکید کرد: گزارش آمریکا اوضاع اوکراین را به گونه کامل تحریف شده توصیف می کند که شامل دروغ های بسیاری است و واشنگتن موارد متعدد حملات نیروهای افراطی اوکراینی با حمایت پلیس به کلیساهای ارتدوکس روس را نادیده گرفته است.

نماینده وزارت خارجه روسیه همچنین از گزارش آمریکا در باره سوریه انتقاد کرد و گفت: در این قسمت هیچ تجزیه و تحلیلی درباره ریشه های شکل گیری گروه های تروریستی که مردم و اماکن مذهبی را هدف حملات خود قرار داده اند، ارائه نشده است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز دیروز (پنجشنبه) گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای نقض آزادی مذاهب در کشورهای مختلف و از جمله جمهوری اسلامی ایران را فاقد اعتبار و با هدف اعمال فشار به سایر کشورها توصیف کرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این گزارش را منتشر کرده که اخیراً مجامع بین المللی از رشد اسلام ستیزی در این کشور ابراز نگرانی نموده اند؛ توهین به مسلمانان در سخنان سیاستمداران آمریکایی افزایش یافته و عدم تسامح مذهبی آمیخته با تبعیض نژادی به ویژه علیه مسلمانان سیاه پوست در این کشور به یک رویه معمول در نهادهای دولتی امریکا به ویژه پلیس این کشور تبدیل شده و دولت امریکا هیج اقدام موثر در جهت جلوگیری از این روند به عمل نیاورده است.