به گزارش پارس، ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت: احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که پیشروی گسترده نیروهای عراقی در شهرهای رمادی، مرکز استان الانبار و شهر بیجی از شهرهای استان صلاح الدین با کمک مرکز اطلاعاتی ائتلاف چهارگانه ایران، روسیه، سوریه و عراق صورت گرفته است.

به گفته الاسدی این ائتلاف نیروهای عراقی را به اطلاعات درباره پایگاه‌های داعش مجهز می‌کند و این اقدام به شناسایی این مراکز و آزادسازی مناطق سرعت می‌بخشد.

الاسدی گفت که نیروهای عراقی بیش از 90 درصد شهرهای رمادی و بیجی را آزاد کرده اند.نیروهای عراقی که از روز چهارشنبه مرحله دوم آزادسازی صلاح الدین را آغاز کرده اند روز گذشته پالایشگاه بیجی را کاملا آزاد کردند.

نیروهای مردمی عراق همچنین اعلام کردند که شهر "الصینیه" را که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در استان صلاح الدین به شمار می‌آمد آزاد کردند.

این نیروها همچنین در شهر البغدادی واقع در استان الانبار پیشروی کرده و دو مقر وابسته به داعش را در شمال فلوجه، دومین شهر بزرگ این استان پس از رمادی را منهدم کردند.

نیروهای مردمی عراق همچنان در حال انتقال تجهیزات بیشتر به شهر بیجی هشتند تا این شهر را به طور کامل آزاد کنند.

با شکست‌های پی در پی داعش و فروپاشی خطوط دفاعی این گروه تروریستی و از پای درآمدن تعداد زیادی از آن‌ها احتمالا نیروهای عراقی طی ساعات آتی بتوانند شهر بیجی را آزاد کنند.

در حال حاضر نیروهای عراقی مشغول خنثی سازی بمب های هستند که داعش در برخی اماکن در پالایشگاه بیجی کار گذاشته بود. داعش پیش از عقب نشینی برخی تاسیسات در داخل این پالایشگاه را تخریب کرده بود. نیروهای مردمی عراق اعلام کردند که طی مرحله دوم عملیات برای آزادسازی استان صلاح الدین 1000 کیلومتر مربع از مناطق این استان را آزاد کردند.

اگر نیروهای عراقی بتوانند استان صلاح الدین و الانبار را به طور کامل پاکسازی کنند تنها استان نینوا و به ویژه شهر موصل مرکز این استان در دست داعش باقی می‌ماند و نیروهای عراقی می‌توانند با جدیت بیشتری عملیات آزادسازی این استان را آغاز کنند.