به گزارش پارس به نقل از آسوشیتدپرس، العبادی گفت که سرازیر شدن سیل تروریست های بیگانه از مرزها به درون عراق، کند نشده است و اکثر اعضا داعش را شهروندان بیگانه تشکیل می دهند.

این در حالیست که العبادی یک سال پیش گفته بود که 60 درصد اعضای آن، عراقی هستند.

نشست روز سه شنبه پاریس با شرکت آمریکا و فرانسه و بدون حضور روسیه، ایران یا سوریه پس از آن برگزار می شود که داعش شهر رمادی مرکز استان انبار در غرب عراق و شهر باستانی تدمر (پالمیرا) در استان حمص در مرکز سوریه را اشغال کرد.

حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضدداعش مانع از پیشروی این گروه تروریستی در خاک عراق و سوریه نشده است.

العبادی روز دوشنبه پیش از سفر به پاریس برای شرکت در نشست ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش هشدار داد که جریان ورود تروریست ها به عراق متوقف نشده و این پدیده خطرناک به معنی شکست تلاش های بین المللی و نرسیدن آن به نتیجه مطلوب است.

العبادی که روز دوشنبه برای شرکت در این نشست راهی پاریس شد، پیش از شروع سفر به فرانسه، با انتقاد از بی تحرکی بین المللی در توقف جریان ورود تروریست ها به عراق، گفت: به پاریس می روم تا کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش را به ایستادن در کنار عراق تشویق کنم.

العبادی هشدار داد که اگر داعش بتواند بر بخش هایی از خاک عراق مسلط شود، کشورهای همسایه، منطقه و بلکه کل جهان در امنیت نخواهند بود.

این کنفرانس روز سه شنبه با حضور سران کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش در فرانسه برگزار می شود. 

این سخنان العبادی در حالی است که نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی و ارتش عراق در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش برای آزادسازی رمادی و سایر بخش های خاک عراق از اشغال تروریست ها هستند.