پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مشاور بین الملل رییس مجلس گفت: روس‌ها در مبارزه با تروریسم جدی هستند زیرا همان طور که بیان کردم تروریسم برای آنها یک خطر واقعی است در حالی که غربی‌ها در مبارزه با تروریسم در یک سال گذشته جدی عمل نکرده‌اند.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین الملل رییس مجلس معاون اسبق امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: غرب، همین ائتلاف تروریست‌ها در سوریه و عراق را تشکیل داده و به تقویت و پشتیانی آنها پرداخته است. هم‌اینک پول و اسلحه‌های این تروریست‌ها را تامین کرده است.

وی افزود: به غیر از این است که اسلحه آنها از ترکیه‌ای می‌آید که جزو ناتو است. نفت صادر شده توسط داعش توسط چه کسانی خریدار می‌شود؟ چرا سازوکاری برای جلوگیری از فعالیت اقتصادی داعش ایجاد نمی‌شود. در مجموع، سیاست امریکا و هم‌پیمانان غربی‌ و عربی‌اش نابودی تروریست‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام در جهت حل و فصل بحران سوریه، چیزی جز مبارزه با تروریسم نیست گفت: تروریست‌ها اجازه نمی‌دهند که یک ساختار دموکراتیک در کشور شکل بگیرد. 

وی افزود: گام بعدی در حل بحران سوریه، انجام گفت‌وگوهای سیاسی میان گروه‌های سوری است یعنی گروه‌های سوری در کنار هم قرار بگیرند و دور یک میز جمع شوند و درباره آینده سوریه با یکدیگر به مذاکره بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه ایران بر این نکته اصرار و تاکید دارد که مردم سوریه فقط حق دارند تا درباره آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند گفت:این نظر در مقابل اظهارات باراک اوباما، رجب طیب اردوغان، شاه عربستان، شاه قطر یا دیگر کشورها است که به جای مردم سوریه تصمیم‌گیری می‌کنند و می‌گویند بشار اسد نباشد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با هر گونه تصمیم‌گیری درباره ملت سوریه از خارج و بدون مشارکت سوری‌ها مخالف است.

وی با اشاره به محبوبیت بالای بشار در سوریه گفت: ارزیابی من این است که اگر همین امروز در سوریه انتخابات برگزار شود، هیچ کسی به اندازه بشار اسد رای نمی‌آورد. 

وی افزود: اکثریت مردم سوریه از بشار اسد حمایت می‌کنند و می‌خواهند او رییس‌جمهور سوریه باشد و برای همین است که غربی‌ها راه‌حل رای‌گیری را قبول ندارند و مدام بر رفتن بشار اسد تاکید دارند. 

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بشار اسد برای حفظ یکپارچگی و وحدت سوریه مقاومت می‌کند و با شجاعت در برابر تروریست‌ها ایستاده است. 

وی خاطرنشان ساخت: غربی‌ها باید بدانند که سقوط بشار اسد برای آنها بسیار بدتر است زیرا رفتن بشار اسد موجب روی کار آمدن تروریست‌ها می‌شود.