به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات عصر امروز (پنجشنبه) در نشست هم اندیشی حزب مردمی اصلاحات با دبیران کل استان‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ انتخابات عرصه مهمی است و چرخش قدرت در انتخابات نشان از تأثیرگذاری رأی مردم دارد. 

وی با تأکید بر اینکه ما دموکراسی‌ترین کشور جهان هستیم، خاطرنشان کرد:‌ در ایران هر دو سال یک بار انتخابات صورت می‌گیرد و مدیران و مسئولان ناکارآمد توسط مردم پس زده می‌شوند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: بعضی‌ها در کشور ما انتقاد می‌کنند که چرا باید دستگاه‌های نظارتی وجود داشته باشد در حالی که در همه کشورهای دنیا چنین دستگاه‌های نظارتی وجود دارد.

فومنی خاطرنشان کرد: اینگونه نمی‌شود که هرکسی که با پدر و مادرش قهر کرد وارد انتخابات شود و بگوید من می‌خواهم کاندیدا شوم. باید دستگاه نظارتی وجود داشته باشد تا صلاحیت افراد محرز شود.

وی با بیان اینکه انتخابات محل جنگ نیست تصریح کرد: انتخابات محل برادری است و ما به عنوان حزب مردمی اصلاحات علی‌رغم احترام به شورای هماهنگی  سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان منتقد آنها هستیم چرا که نمی‌شود اصلاحات را در یک چهارچوب معنا کرد.

دبیر کل حزب مجموعه اصلاحات با بیان اینکه چرا می‌خواهیم تافته جدا بافته باشیم، گفت: ما به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب میانه‌رو و پیرو خط امام و رهبری با حضور حداکثری در عرصه انتخابات وارد خواهیم شد.

فومنی خطاب به دبیران کل استان‌های حزب مردمی اصلاحات تأکید کرد: از همین تریبون به شما اعلام می‌کنیم که در استان‌ها نه با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نه با شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان هیچگونه همکاری نداشته باشید و حتی با آنها وارد ائتلاف نیز نشوید.

وی خطاب به همفکران خود خاطرنشان کرد: ما حتماً با قدرت در انتخابات ظاهر خواهیم شد و فراکسیون حزب مردمی اصلاحات را راه‌اندازی خواهیم کرد. من به آقایان هاشمی،‌روحانی و خاتمی عرض می‌کنم اگر می‌خواهید مردم آزاد انتخاب کنند بگذارید نخبگان جامعه ما توانایی و تخصص و تعهد خود را نشان دهند.

فومنی گفت: ما از بطن مردم و صدای مدرم هستیم و هیچگاه در بده بستان‌های ناصواب سیاسی مشارکت نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ما به زودی بزرگترین کاندیدای مستقل خود برای شهر تهران را اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در تمام عرصه این انتخابات شعارمان این است که با افراطی‌ها و کسانی که جیب ملت را غارت کردند رقابت خواهیم کرد. ما آنها را از عرصه تصمیم‌گیری کنار خواهیم زد.