به گزارش پارس به نقل از الف، شبکه اسکای نیوز عربی دقایقی پیش اعلام کرد، به دلیل ازدحام در مناسک حج در منا علاوه‌بر کشته شدن این ۱۵۰ زائر، دست کم ۳۹۰ تن نیز زخمی شده‌اند. مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.

بنا به گفته مسوولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.

این چندمین اتفاقی است که طی دو هفته اخیر برای زائران در عربستان اتفاق افتاده که مُهر تاییدی بر ناتوانی آل‌سعود در تامین امنیت جان زائران است. پیش از سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجب کشته شدن بیش از ۱۱۷ زائر از جمله ۱۱ ایرانی شد.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز بیش از ۲۰۰ نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

همچنین حادثه آتش‌سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه ۱۵۰۰ نفر از حاجیان شد.

تعدادی از زائران ایرانی در میان کشته‌شدگان و مجروین رمی جمرات هستند/ آمار دقیق در دست نیست

معاون امور حج و زیارت سازمان حج از وجود تعدادی از زائران ایرانی در میان کشته‌شدگان و مجروحان رمی جمرات خبر داد و گفت: هنوز آمار دقیقی در دست نیست.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج افزود: هنوز آمار دقیقی در دست نیست و بنده در محل حاضر شده‌ام تا شرایط را بررسی کنم.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت هم با بیان اینکه مسیر رمی جمرات در روز اول خیلی شلوغ است، گفت: ازدحام بسیار سنگینی در مسیر رمی جمرات به وجود آمده است که اغلب مصدومیت برخی افراد را در پی دارد ولی هنوز آماری به ما نرسیده است.