به گزارش پارس،عادل مقصودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس به ارائه آخرین آمار خدمات ارائه شده از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در جریان حج تمتع امسال پرداخت.
 
وی گفت: تعداد 667 نفر تاکنون در بیمارستان‌های مرتبط با هلال‌احمر بستری شده‌اند که این تعداد افرادی را هم شامل می‌شود که 2 بار یا بیشتر در مراکز درمانی هلال‌احمر بستری شده‌اند.
 
معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه 19 هزار و 924 مورد انواع خدمات مانند دندانپزشکی، آزمایش، انتقال با آمبولانس، بستری و خدمات تخصصی دیگر به حجاج ایرانی خبر داد و گفت: 38 زائر که وضعیت مناسبی نداشتند زودتر از دیگران به کشور باز گردانده شدند.
 
وی همچنین به انجام 650 مورد بازدید بهداشتی از هتل‌ها و مراکز اقامتی زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: در هر یک از این بازرسی‌ها تمامی مسائل بهداشتی مرتبط با اقامت زائران مانند بازدید از منبع آب و محل تهیه و توزیع غذا لحاظ می‌شود.
 
به گفته مقصودی‌نژاد 980 مورد بازدید از مراکز درمانی مستقر در هتل‌ها نیز انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه 23 زائر دیالیزی در حج امسال حضور داشته است، گفت: در مجموع این افراد 105 بار دیالیز شده‌اند.
 
معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر تعداد زائران فوت شده از آغاز حج تمتع امسال را 13 نفر عنوان کرد و تأکید کرد: این تعداد سال گذشته 21 نفر بود.
 
وی همچنین از اعزام 650 آمبولانس طی تماس‌های تلفنی با مراکز هلال‌احمر خبر داد و گفت: هم اکنون 27 نفر از زائران ایرانی در مراکز درمانی بستری هستند که 5 مورد آنها در بیمارستان هلال‌احمر مدینه، 16 نفر آنها در بیمارستان هلال‌احمر مکه و 6 نفر دیگر در بیمارستان‌های سعودی بستری شده‌اند.
 
مقصودی‌نژاد همچنین تأکید کرد: خوشبختانه امسال در میان زائران بیماری خاصی مشاهده نشد و هیچ مورد ابتلای به ابولا و کرونا در میان زائران حج امسال رویت نشده است.