به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پیرحسین کولیوند معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره جدیدترین آمار امداد و انتقال هلال احمر در حج به تسنیم اظهار کرد: در حج سال‌جاری تعداد 27 نفر نیروهای امداد و انتقال به حج مشرف شدند که 80 درصد آنها را نیروهای با تجربه تشکیل می‌دهند.
 
رئیس حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه در روزهای پایانی فصل اول موسم حج و نزدیک شدن به فصل دوم و اصلی یعنی ایام تشریق فعالیت این افراد چند برابر شده است، افزود: در مدت یک‌ماه گذشته حدود 6 هزار ماموریت توسط این تیم کم تعداد و زحمت کش در قالب‌های مختلف صورت پذیرفته است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی انتخاب تیم امداد و انتقال گفت: در هنگام انتخاب اعضای این تیم چند فاکتور مهم مد نظر بود مانند چابکی؛ کارایی و سرعت عمل بالا که با استفاده از نیروهای جوان و مجرب به این هدف رسیدیم.
 
کولیوند ماموریت تیم امداد و انتقال را نیز اینگونه شرح داد: ماموریت‌های این تیم کوچک ولی چابک به چند دسته تقسیم می‌شود، از جمله انتقال بیماران از بیمارستان هلال احمر به بیمارستان‌های سعودی، انتقال بیماران از هتل محل اقامت به بیمارستان هلال احمر، انتقال بیماران و پزشکان از بیمارستان هلال احمر به هتل محل اقامت و انتقال به فرودگاه.
 
وی در خصوص ناوگان حمل و نقل بیمارستانی جمعیت هلال احمر در موسم حج نیز گفت: طی دو سال گذشته ناوگان حمل و نقل جمعیت هلال احمر در حج مورد بازنگری قرار گرفته و آمبولانس‌های کوچکتر با کارایی بیشتر و بهتر خریداری شده است.