به گزارش پارس به نقل از ایرنااین نهاد امدادی فلسطینی افزود: از این تعداد تاکنون 2 نفر به بیمارستان منتقل شده اند. 

«امین ابوغزاله» مدیر اورژانس جمعیت هلال احمر فلسطین نیز گفت: نظامیان صهیونیست دوشنبه شب با نقض آشکار توافقنامه ها و موازین بین المللی، با حمله به یک خودروی امدادی در شهرک العیسویه که حامل یک زخمی بود، وی را ربودند.

به گفته شاهدان عینی،جوانان فلسطینی در واکنش به تهاجم نظامیان صهیونیست به داخل بخش قدیمی شهر بیت المقدس و شلیک گاز اشک آور و گلوله های صوتی، به سمت نیروهای امنیتی، سنگ پرتاب کردند.

حملات مستمر نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسلمان، واکنش های منطقه ای و بین المللی را در پی داشت.

عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در امان، از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اشغالی و مسجدالاقصی، ابراز نگرانی و خشم عمیق کرد.

وی افزود: تداوم این اقدامات تحریک آمیز، بر روابط اردن و اسرائیل تاثیرگذار خواهد بود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه نسبت به تشدید رفتارهای خشونت آمیز در مسجدالاقصی ابراز نگرانی کرد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز در تماس تلفنی با خالد مشعل رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، درباره حملات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اشغالی به ویژه مسجدالاقصی، گفت وگو کرد.

همچنین رژیم صهیونیستی روز سه شنبه مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری را به بهانه تعطیلات یهودیان، بر روی فلسطینیان بست.

«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس نیز گفت که رژیم صهیونیستی با یورش به مسجد الاقصی، اعلان جنگ کرده است.

ریاض الملکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز زمان پیشنهادی تشکیل جلسه اتحادیه عرب در خصوص مساله بیت المقدس و مسجدالاقصی را دیر دانست و خواستار اقدام جدی و واکنش سریع جهان عرب به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی شد.