به گزارش پارس به نقل از تسنیم، انجمن علمای فلسطین امروز یکشنبه در بیانیه ای تاکید کرد: جنایت صهیونیست ها که آخرین آن سوزاندن علی دوابشه کودک شیرخواره بود، بیانگر آن است که این شهرک نشینان و ارتش تروریستی حامی آنها بویی از انسانیت، اخلاق و ارزش ها نبرده اند و از ارتکاب این جنایت های وحشیانه لذت می برند.

انجمن مذکور علمای امت را به افشای فساد این جنایتکاران و مقاومت فلسطین را به تلاش برای مقابله با این جنایتکاران فراخواند و تاکید کرد که سکوت در برابر این جنایت های وحشیانه جایز نیست.

انجمن علمای فلسطین همچنین از سکوت جهانیان در برابر جنایت های مکرر صهیونیست ها علیه فرزندان ملت فلسطین ابراز تاسف کرد.

منابع فلسطینی روز پنج شنبه از کشته شدن یک کودک شیرخوار فلسطینی و زخمی شدن 3 عضو دیگر از اعضای یک خانواده در پی اقدام شهرک‌نشینان صهیونیستی در آتش زدن خانه آنها در «نابلس» در شمال کرانه باختری، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند این حادثه در منزل مسکونی در روستای «دوما» نزدیک نابلس رخ داد و شهرک‌ نشینان پس از به آتش کشیدن این خانه، همچنین شعارهای تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیزی علیه عرب‌ها نوشتند.

این منابع تصریح کردند «علی سعد دوابشه» کودک یک و نیم ساله این خانواده در پی این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد و بقیه اعضای خانواده دچار حالت سوختگی از درجه سوم شده‌اند.

به ‌گفته این منابع، شهرک‌نشینان یک خانه دیگر را در این روستا به آتش کشیدند ولی این حادثه تلفاتی در بر نداشت. اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها موجی از خشم و انزجار عمومی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است و بسیاری از کاربران اینترنتی با محکوم کردن این اقدام از سکوت و هم‌پیمانی سران کشورهای عربی در قبال تجاوزات متعدد و سازمان یافته رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند.

هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رئیس سازمان شاباک

"یورام کوهین" رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" امروز یکشنبه از طریق باب المغاربه یکی از دروازه های مسجد مبارک الاقصی تحت تدابیر شدید امنیتی وارد این مسجد شد.

بر اساس این گزارش، نمازگزاران فلسطینی تلاش نظامیان صهیونیستی برای ممانعت از ورود مردان زیر 30 سال و تمامی زنان به مسجد الاقصی را ناکام گذاشتند و آنها را مجبور به بازگشایی دروازه های مسجد کردند تا طرح های جمعیت ها و سازمان های صهیونیستی برای ورود شهرک نشینان تندروی یهودی به این مسجد ناکام بماند.

پلیس رژیم صهیونیستی قبل از بازگشایی دروازه های مسجد الاقصی، شهرک نشینان یهودی را مجبور کرد که پس از ورود به صحن های این مسجد از طریق باب المغاربه، از نزدیک ترین دروازه که همان باب السلسله است، از آن خارج شوند و بدین ترتیب آنها فرصت گردش در داخل این مسجد و ایجاد مزاحمت برای نمازگزاران فلسطینی را پیدا نکردند.

در همین راستا، نمازگزاران و فلسطینیان متحصن در داخل مسجد الاقصی راهپیمایی باشکوهی در اعتراض به زنده سوزانده شدن نوزاد شیرخواره فلسطینی به نام "علی دوابشه" در شهرک دوما واقع در جنوب نابلس برگزار کردند و ضمن محکوم کردن جنایت شهرک نشینان یهودی، تصاویر و پلاکاردهایی در محکومیت این جنایت در دست گرفتند و علیه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان یهودی شعار دادند.

در این میان، نظامیان صهیونیستی تلاش کردند تصاویر و پلاکاردهای اعتراضی علیه جنایت شهرک نشینان صهونیست در سوزاندن نوزاد شیرخواره فلسطینی را از فلسطینی ها بگیرند و با برخی از آنها هم درگیر شدند. از سوی دیگر، عناصر یگان ویژه رژیم صهیونیستی سعی داشتند با حمله به مسجد قِبَلی، افراد متحصن در داخل آنرا از آنجا بیرون کنند.

نظامیان ارتش صهیونیستی همچنین صبح امروز یکشنبه شیخ خالد مغربی یکی از علمای مسجد مبارک الاقصی را که در این مسجد برای کودکان کلاس های دروس دینی برگزار می کرد، بازداشت کردند.