به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیماافکار، اقدامات و سیاست های جرمی کوربین، دهه هاست که افراد و احزاب راست گرای انگلیس را آزار می دهد و اکنون با آشکار شدن اعضای هیات دولت سایه که وی به تدریج معرفی می کند، تبلیغات جناح راست علیه کوربین، به اوج رسیده است و به ویژه روزنامه های راست گرا حمله بی امان علیه وی را پیگیری می کنند. 

روزنامه دیلی اکسپرس نوشت از آنجایی که جرمی کوربین، هوادار جمهوریت است و یک بار نیز به منظور برچیدن بساط سلطنت در انگلیس رای داده، ممکن است از عضویت در شورای خصوصی (Privy Council)، حلقه مشاوران رسمی ملکه، باز بماند. 

این روزنامه به جرمی کوربین توصیه کرده است غرورش را کنار بگذارد و سلطنت را بپذیرد تا به این شورا دعوت شود. شورای خصوصی مقام سلطنت در انگلیس، به موضوعاتی همچون اعلان جنگ و صلح می پردازد که به موجودیت کل کشور مربوط می شوند. 

روزنامه فایننشیال تایمزهم نوشت ، حزب محافظه کار در تلاش است تا حزب کارگر را در دوران رهبری جرمی کوربین، به عنوان آلت دست اتحادیه های کارگری و کارمندی نمایش دهد. 

این روزنامه همچنین به موضع کادر جدید حزب کارگر درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا پرداخت که یکی از بحث انگیز ترین موضوع در عرصه سیاسی و اجتماعی انگلیس است اشاره کرد و به نقل از هیلاری بن ، وزیر امور خارجه در دولت سایه جدید و از اعضای ارشد حزب کارگر نوشت : این حزب برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، خواهد جنگید. 

پیش از این اخباری منتشرشده بود که مدعی بود جرمی کوربین، با ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا مخالف است .روزنامه سان ، در صفحه نخست امروز، نقل قولی از جرالد هوارث (Gerald Howarth)، معاون پیشین وزیر دفاع نوشته و در آن مدعی شده که جرمی کوربین، نابودی ارتش انگلیس را خوستار شده است. 

این روزنامه امپراطوری رسانه ای مرداک ، به نقل از این عضو حزب محافظه کار نوشته است که جرمی کوربین، در سیاره دیگری زندگی می کند و از واقعیات، دور افتاده است. 

روزنامه دیلی میرور هم با نقل کامل سخنان جرمی کوربین نوشته است این ادعا ، دروغ است زیرا جرمی کوربین، در مراسمی به مناسبت شصت و هفتمین حملات اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی که به کشتار دهها هزار نفر منجر شد، گفته است بسیار جالب خواهد بود اگر همه کشورهای جهان، سلاح هایشان را کنار بگذارند. 

روزنامه مترو از دیگر نشریات راست گرای انگلیس هم نوشت ، جرمی کوربین که شمار اندکی از اعضای دولت سایه را از میان زنان برگزیده است، به پرسش های خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز پاسخ نداد و سکوت کرد. براساس این خبر، جرمی کوربین بدون پاسخگویی به انتقادهای خبرنگار اسکای، مدت مدیدی در سکوت پیاده راه رفت. 

روزنامه دیلی میل هم نوشت جرمی کوربین، جان مک دانل (John McDonnell) ، هوادار ارتش جمهوری خواه ایرلند شمالی را به عنوان وزیر خزانه داری برگزید در حالی که مک دانل، پیشینه فعالیت در وزارتخانه را نداشته و قبلا گفته است که می خواهد سرمایه داری را نابود ببیند. 

به نوشته دیلی میل، جان مک دانل یک بار آرزو کرده بود به دهه 1980 میلادی بازگردد تا مارگارت تاچر را ترور کند. 

روزنامه تایمز نیز نوشت : انتخاب نیروهای چپ گرا و عضویت آنان در دولت سایه، اختلاف در حزب کارگر را تعمیق بخشید. تایمز با استناد به سخنان شماری از اعضای ارشد حزب کارگر، تلاش کرد تا اختلافات درونی حزب کارگر را عمیق نشان دهد و انتخاب جرمی کوربین را موضوعی مناقشه انگیر در حزب کارگر بنامد. 

در انتخابات داخلی حزب کارگر چهار نامزد به رقابت پرداختند که سرانجام کوربین توانست اکثریت آرا را و با حدود 40 درصد اختلاف با نفر دوم یعنی اندی برنهام از آن خود کند. 

جرمی کوربین، جانشین اد میلی بند رهبر قبلی حزب کارگر شده است که پس از شکست در انتخابات پارلمانی اردیبهشت ماه امسال ، از مقام خود کناره‌ گیری کرد و از آن زمان تا پیش از انتخاب جرمی کوربین ، حزب کارگر با سرپرستی خانم هریت هارمن اداره می شد .

اندی برنهام ، ایوت کوپر و لیز کندال رقبای جرمی کوربین در انتخابات درونی حزب کارگر بودند که به ترتیب 19 ، 17 و 4.5 درصد آرا را کسب کردند . 

هر سه نامزد از جهت‌گیری لیبرالی در اقتصاد بریتانیا حمایت می‌کردند؛ سیاستی که پیش‌تر تونی بلر نخست وزیر و رهبر اسبق حزب کارگر با عنوان quotation mark حزب کارگر جدید quotation mark آن را تبلیغ می‌کرد .

تونی بلر از جمله هم حزبی های سابق جرمی کوربین است که به شدت با انتخاب وی مخالف بود و بارها چپ‌گرایان طرفدار او را با جنبش سیریزا در یونان به رهبری الکسی سیپراس مقایسه و از سیاست های کوربین انتقاد کرده بود. 

در حزب کارگر برای تعیین رهبر 554 هزار و 272 نفر واجد شرایط رای دادن بودند که 422 هزار و 664 نفر یعنی 76و 3 دهم درصد افراد رای دادند . 

جرمی کوربین که پیشینه طولانی در عضویت حزب کارگر دارد و 32 سال متمادی نیز نماینده این حزب در مجلس عوام بریتانیا بوده، مخالف مداخله نظامی این کشور در سوریه است و یکی از مخالفان جنگ عراق در دوران تونی بلر بود. 

کوربین گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی به‌خاطر شرکت بریتانیا در جنگ عراق، پوزش خواهد خواست و سزاوار است که آنان که جنگ عراق و دیگر جنگها ی سالهای اخیر نقش داشتند از مردم عذر خواهی کنند . 

رهبر جدید دومین حزب بزرگ در انگلیس گفت: خواهان نابودی تسلیحات اتمی بریتانیا و تعطیل کردن برنامه اتمی و نوسازی ناوگان هسته ای انگلیس است. 

او همچنین خواهان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپاست اما بارها بر ضرورت اصلاحات در اتحادیه اروپا تاکید کرده است.

رهبر جدید حزب کارگر از برنامه ریاضت اقتصادی و همچنین رویکردهای اقتصادی محافظه کاران ناخرسند و خواهان تغییر آن به ویژه در جهت حمایت از قشرهای کم درامد است .

کوربین هم‌چنین از مدافعان بازگشایی معادن تعطیل شده ذغال سنگ در بریتانیاست. کوربین با روند خصوصی‌سازی موسسات دولتی، به ویژه زیرساخت‌های اقتصادی، مخالف و مایل است که راه‌آهن بریتانیا دوباره دولتی شود. 

رهبر چپ گرای حزب کارگر همچنین دریافت مالیات‌های بیش تر از ثروتمندان انگلیسی، سرمایه‌گذاری بیش تر بانک‌ها در عرصه مسکن‌سازی، انرژی، راه‌سازی و طرحهای دیجیتالی را خواستار شده است .