به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمایوانا میکلایتروزیر کشور( راستگرای ) اتریش در بیانیه ای اعلام کرد بیش از همیشه وقت آن رسیده است که وانر فیمن صدراعظم ( سوسیال دموکرات) موافقت خود را با این کنترل های مرزی اعلام کند.

فیمن و رادولف میترلنهر معاون صدراعظم اتریش قرار است درباره این موضوع کنفرانس خبری مشترکی برگزار کنند.

یکشنبه شب ،‌آنها تقویت فوری کنترل ها را که همچنین سباستین کروز وزیر امور خارجه اتریش درخوست کرده است ،‌رد کرده بودند.

دولت اتریش اعلام کرد فیمن قرار است سه شنبه در برلین با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و با او در خصوص این پرونده گفتگو کند.

بنابراعلام پلیس اتریش ،‌درحالی که بوداپست پیش از اجرای قانون مبارزه با مهاجران خارجی در این کشور در روز سه شنبه ، انتقال مهاجران را به خارج از این کشور تسریع کرده است ،‌فشار درمنطقه مرزی با مجارستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین ، بنابراعلام پلیس اتریش ، بیش از 4500 مهاجر بین نیمه شب و ساعت شش بامداد در منطقه مرزی نیکلسدورف Nickelsdorf حضور داشتند و ورود هزاران نفر دیگر در این منطقه تا اواخر دوشنبه پیش بینی می شود. تردد خودروها در بزرگراه به دلایل امنیتی متوقف شده است .

اما آوارگان دیگری نیز به سمت دیگر بخش های مرز اتریش و مجارستان مانند هایلیگنکروز Heiligenkreuz در نزدیکی مرز اسلواکی هجوم آورده اند.

گرهالد کولر سخنگوی پلیس اتریش اعلام کرد:« حدود 500 نفر هر ساعت با اتوبوس وارد می شوند و ما ورود 5000 تا 10 هزار نفر را پیش بینی می کنیم .ک»

وی افزود 3000 مهاجر هم اکنون در منطقه مرزی هایلیگنکروز حضور دارند و پلیس در تلاش های خود برای برقراری نظم در این موج مهاجران با مشکل مواجه شده است .

این مقام پلیس اعلام کرد :« ما عقیده داریم که آنها (‌مجارها )‌واقعا به آوارگان اجازه می دهند از هرجایی از کشور خارج شوند.»

شمارش معکوسی برای مهاجرانی که تلاش می کنند پیش از اجرای مقررات سختگیرانه ضد مهاجرتی مجارستان در سه شنبه از این کشور خارج شوند ،‌آغاز شده است . برلین نیز کنترل های مرزی را از یکشنبه شب تقویت کرده است .