به گزارش پارس، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» در بازتاب سخنان روز شنبه (دیروز) دکتر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران گزارش کرد که رئیس‌جمهور ایران گفته که ایران حتی بعد از تحقق توافق نهایی ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در مهلت 30 ژوئن، احتمالاً مجبور است چندین ماه برای لغو تحریم‌ها منتظر بماند.

این گزارش ادامه داد، رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران اعلام کرد که احتمال می‌رود که لغو تحریم‌های بین‌المللی در صورت امضای توافق نهایی هسته‌ای چند ماه به طول بیانجامد و تأکید کرد که دولت ایران به واسطه کاهش قیمت نفت، با کاهش بیش از 20 میلیارد دلاری درآمدهای خود روبرو بوده است.

طبق این گزارش، روحانی در حین یک نشست خبری در دومین سال ریاست‌جمهوری خود گفت: وقتی به توافق برسیم، تا زمان اجرای توافق مدت زمانی طول می‌کشد و این زمان چند ماه است.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

بسیاری از مقامات غربی در اظهارات خود می‌گویند که لغو تحریم‌های ایران باید به صورت مرحله‌ای و متناسب با اقداماتی باشد که ایران طبق مفاد توافق جامع نهایی صورت می‌دهد اما ایران می‌گوید که تحریم‌ها باید به محض اجرای توافق به صورت یکجا لغو شود.