به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمادر صفحه نخست این شماره، تصویری از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درحال گرفتن تصویری 

سلفی(خودعکس) در برابر تابوت یک نظامی کشته شده به دست نیروهای پ ک ک ، به چاپ رسیده است .

به گفته «جوهری گوون» سردبیر این نشریه ،‌نیروهای پلیس نخستین بار یکشنبه شب به ساختمان های مجله 

« نکته » مراجعه کردند.

وی در صفحه توییتر خود افزود:« پلیس اکنون پشت در نشریه ما است. اکنون ساعت یک و سی دقیقه است . من فکر می کنم شماره هایی از نکته توقیف خواهد شد.»

نیروهای امنیتی که متوجه شدند در آن زمان ساختمان مجله خالی است دوباره در ساعت هشت و 30 دقیقه مراجعه و این شماره نشریه را توقیف کردند.

روزنامه حریت کپی این حکم دادستانی استانبول را منتشر کرد که دستور بازرسی از ساختمان «نکته»،‌توقیف آخرین شماره آن و مسدود شدن صفحه توییتر آن را به سبب توهین به رئیس جمهوری و تبلیغ تروریستی صادر می کند .

نخستین صفحه این مجله در واقع تصویری مونتاژی است که در آن اردوغان درحال لبخند زدن مشاهده می شود که در حال گرفتن عکس سلفی با تلفن همراه خود در مقابل تابوت یک نظامی پوشیده شده با پرچم ترکیه است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول،‌ این تصویر انتقادهای شمار زیادی از منتقدان رئیس جمهوری را نشان می دهد که او را به بهره برداری از درگیری های بین ارتش و نیروهای پ ک ک برای پیروزی در انتخابات پارلمانی زودهنگام اول نوامبر متهم می کنند.

اردوغان به شدت این اتهامات را رد می کند.

بنابراعلام « نکته» تصویر روی جلد این نشریه درواقع الهام گرفته از یک عکس مونتاژی است که سال 2013 در روزنامه گاردین منتشر شد . در این عکس تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در حال گرفتن سلفی در برابر ستونی از 

سیاه ناشی ناشی از انفجاری در طول جنگ در عراق ، دیده می شود.

سازمان های غیر دولتی دفاع از آزادی مطبوعات به طور مرتب دولت ترکیه را به وارد کردن فشار بر رسانه ها متهم می کنند.