به گزارش پارس به نقل از تسنیممحمدرضا نعمت‌زاده در نشست تجاری ایران و اتریش در سالن اجلاس سران با اعلام این خبر افزود: سفر هیئت اتریشی به ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور است که امیدواریم بر این اساس تعاملات مناسب‌تری در آینده داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت ایران عزم جدی دارد که از اتریش در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی‌های روز دنیا، دارویی، هوافضا، نفت، گاز، پتروشیمی و خدمات فنی و مهندسی استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: گسترش روابط تجاری ایران با تمام کشورهای جهان در دستور کار ما است و برگزاری چنین نشست‌هایی تاکید بر آن است. به طوریکه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که در مرداد ماه برگزار شده بود امروز سند آن را امضا کردیم.

نعمت‌زاده یادآور شد: شرکت‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها برای داشتن تعامل در این زمینه می‌توانند ارتباط لازم را با سازمان توسعه و تجارت داشته باشند.

وی خطاب به مسئولان اتریشی گفت: شرکت‌ها و کارخانجات ایران هر ساله صدها پروژه قوی مانند احداث راه‌آهن و بزرگراه و تولیدات خودرو دارند که در این زمینه آمادگی همکاری با اتریشی‌ها را داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ایران این آمادگی را دارد تا نیازهای اتحادیه اروپا در زمینه‌های مواد غذایی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، پتروشیمی و تجهیزات پزشکی را تامین کند.