به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ مجید خدابخش عصر امروز در نشست با سرکنسول ایران در رشت در استانداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور روسیه از سوی غرب تحریم شده و این کشور به مواد غذایی و محصولات کشاورزی نیاز مبرم دارد ما به عنوان یکی از ظرفیت‌های تولید این محصولات می‌توانیم بخشی از نیازهای کشور روسیه را تأمین کرده و نسبت به برآورده کردن آن اقدام جدی و عملی را انجام دهیم.

وی با اشاره به توان و ظرفیت این استان در زمینه اکوتوریسم و گردشگری سلامت، تصریح کرد: ما از فعال شدن تورهای گردشگری روسی در استان اردبیل استقبال می‌کنیم و بر این باوریم که در این حوزه نیز می‌توان بخش عظیمی از تعامل و ضوابط بین دو کشور را تقویت کرد.

استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از طرح خواهرخواندگی اردبیل با ولگوگراد روسیه گفت: این خواهرخواندگی می‌تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

خدابخش در ادامه سخنان خود افزود: با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و تجاری استان اردبیل به راحتی می‌توانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در این مناطق فراهم کنیم تا زمینه توسعه و تحرک جدی و حقیقی در بخش‌های دیگر نیز به وجود آید.

وی با ابراز خرسندی از تقویت روابط خوب ایران با روسیه به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیان کرد:‌ در همین راستا ما آمادگی داریم با تشکیل اتاق‌های مشترک و اعزام هیئت‌های تجاری به توانمندسازی بیشتر این حوزه کمک کنیم.

در این دیدار سرکنسول کشور روسیه در رشت بیان کرد:‌ ما جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور دوست و همسایه قابل اعتماد می‌دانیم و بر این باوریم که این روابط می‌تواند بهتر از این تقویت شده و توسعه واقعی را داشته باشد.

ماکسیم بارانوف ادامه داد: حجم مبادلات ایران با روسیه به بیش از یک میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده که این شرایط می‌تواند با راه‌اندازی مرکز تجاری و نمایشگاه اقتصادی ایران در روسیه بیشتر از این نیز تقویت شده و توسعه پیدا کند.