به گزارش پارس؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران  در رابطه با اقدامات دولت برای برگزاری انتخابات الکترونیکی و چگونگی انجام این طرح در استان تهران اظهارداشت: آنچه که مورد تأکید دولت قرار دارد کاهش شائبه‌های انتخاباتی است.

استاندار تهران تأکید کرد: مجریان برگزاری انتخابات هر اقدامی که می‌توانند در راستای افزایش سلامت انتخابات انجام دهند بسیار حائز اهمیت است که از جمله تدابیری که در این خصوص اندیشیده شده برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و تهیه صندوق‌‌های شفاف است.

وی ادامه داد: هر اقدامی که بتواند حرف و حدیث‌های انتخابات را به حداقل برساند بزرگ‌ترین خدمت به مردم و صیانت از رأی مردم است.

هاشمی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد برگزاری انتخابات الکترونیکی می‌تواند بحث‌هایی که معمولاً در بعد از انتخابات مطرح می‌شود به صفر برساند.

وی در پاسخ به این سؤال که تأیید صلاحیت کاندیداها بر عهده کیست گفت: آنچه که بر عهده ما در استانداری و هیأت‌های اجرایی وجود دارد، مربوط به استعلامات مراجع چهارگانه است.

استاندار تهران یادآورشد: مراجع چهارگانه هر نظری در خصوص افراد ارائه کنند در هیأت‌های اجرایی مطرح می‌شود و نظر نهایی اعلام خواهد شد بنابراین تایید صلاحیت کاندیداها در اختیار هیأت اجرایی و ما است و مطمئنم که مّر قانون هم انجام می‌شود و از آن عدول نخواهیم کرد.

منبع: فارس