به گزارش پارس به نقل از فارس سردار علی فضلی ظهر امروز در یادواره سردار شهید کاوه و سرداران شهید شهرستان قاین با بیان اینکه قاین خاستگاه شهدای بزرگی همچون کاوه، ناصری، کمیلی و امین‌زاده است، تصریح کرد: باید این شهدا الگوی جوانان امروز باشند.

وی با اشاره به شجاعت و دلیری شهید کاوه یادآور شد: کاوه فرمانده لشکر ویژه شهدا از جنس فرماندهانی بود که همه بعثی‌ها به خصوص منافقین و ضد انقلاب از شجاعت او هراس داشتند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: شهید کاوه رفتار و کردارش به گونه‌ای بود که گویا از اول خود را برای شهادت آماده کرده بود.

فضلی از شرکت سالانه بیش از 5 میلیون نفر در اردوهای راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: این اردوی معنوی و سفر به کربلای ایران حج بصیرتی است که شهدا در آن چراغ هدایت هستند.

وی با اشاره به تهدیدات مختلف دشمن گفت: گزینه‌های ما در مقابل گزینه جنگ آمریکایی‌ها سرداران شهیدی همچون کاوه بوده و جوانانی که همچنان آماده جانفشانی هستند.

جانشین رئیس بسیج مستضعفان کشور افزود: شهدا که الگوی مناسبی برای جوانان و نسل امروز هستند، با عمل خود به دستورات الهی برای اسلام و کشور خود افتخار آفریدند.

فضلی اراده قوی، وحدت و انسجام میان رزمندگان اسلام و مدیریت و رهبری امام خمینی(ره) را رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دانست و گفت: عمل شهدا چراغ هدایت در شرایط امروز است.

گفتنی است؛‌ در ادامه این مراسم فرزند شهید کاوه دلنوشته‌ای برای پدرش قرائت کرد و مراسم با تجلیل از خانواده‌های سرداران شهید قاین پایان یافت.

سردار شهید کاوه، فرمانده لشکر ویژه شهدا بود که شهریور 1365 در عملیات کربلای 2 در منطقه حاجی عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد،‌ پدر و مادر شهید کاوه، اهل روستای بیهود قاین هستند.