به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهر الغنوشی در گفتگو با رادیو تونس تاکید کرد: هر گونه مداخله نظامی در لیبی باعث تشدید تنش ها و پیچیدگی اوضاع در این کشور می شود.

وی با اشاره به بهبود نسبی روابط میان تونس و لیبی، تصریح کرد: تونس فقط با طرف شرقی (دولت طبرق) تعامل می کرد ولی در حال حاضر با هر دو طرف تعامل می کند. الغنوشی با بیان اینکه منافع اقتصادی و امنیتی تونس با غرب لیبی مرتبط است، تاکید کرد: تعامل با هر دو طرف برای امنیت تونس بهتر است.

این اظهارات رئیس جنبش اسلامی النهضه تونس در حالی مطرح می شود که اخباری در مورد مداخله نظامی در لیبی منتشر شده است. روز گذشته نیز وزیر خارجه لیبی خواستار مداخله خارجی برای مقابله با داعش شد.

محمد الدایری در ادامه اظهار داشت: ما به مداخله بین المللی در نزدیکترین زمان ممکن چشم دوخته ایم تا خطر بیشتر از این تشدید نشود. وی یادآور شد: جامعه بین المل منتظر سقوط موصل برای مداخله در عراق بود ولی ما نمی خواهیم شاهد سقوط طرابلس و مصراته باشیم و اکنون زمان مداخله جامعه بین الملل است.

گفتنی است در حال حاضر دو قدرت در لیبی درگیر هستند؛ «دولت موقت» که منتخب مجلس نمایندگان و مقر آن در شهر البیضاء است و «دولت نجات» که منتخب از کنگره است و مقر آن در طرابلس قرار دارد.