به گزارش پارس به نقل از تسنیم "گورسل تکین" دبیرکل حزب جمهوری خلق ترکیه تاکید کرد که اردوغان و حزب عدالت و توسعه او در همه جرایم صورت گرفته در سوریه و به طور کلی منطقه شریک است.

وی گفت: "اردوغان در همه رنج و مشکلات مهاجران سوریه در ترکیه و کشورهای دیگر به طور مستقیم مسئول است".

تکین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "خلق تی وی" به "روابط خطرناک" حزب عدالت و توسعه با کشورهای مرتجع در منطقه و گروههای تروریستی تحت اسامی مختلف در سوریه اشاره کرد و گفت: "این روابط مشکلات زیادی را برای ترکیه از جمله خطر مستقیم گروه تروریستی داعش علیه ترکیه را ایجاد کرده و خواهد کرد".

برپایه این گزارش، تکین توطئه ترکیه با قطر و عربستان و سایر کشورهای امپریالی علیه سوریه و منطقه را بخشی از توطئه بزرگی دانست که منطقه را ویران کرد و حزب عدالت و توسعه را مسئول وضعیت کنونی در عراق و لیبی توصیف کرد و گفت: گدیگر برای ترکیه هیچ دوستی نمانده است؛ از ایران گرفته تا عراق و سوریه و مصر و سایر کشورهای منطقه".

وی همچنین به تلاش های اردوغان برای سلطه بر دستگاه قضایی و رسانه ها که حقایق را از مردم ترکیه درخصوص مجموع سیاست داخی و خارجی پنهان می کنند، اشاره کرد زیرا به گفته وی، همه اقدامات اردوغان و دولت در تمام زمینه ها فساد و خطرناک است.