به گزارش پارس به نقل از فارس، یک مقام عالی‌رتبه وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: متأسفانه دخالت ترکیه در امور داخلی سوریه و تأکید بر تعیین تکلیف مردم این کشور باعث طولانی شدن جنگ، آوارگی و تلفات انسانی زیاد در سوریه شده است و اگر ترکیه به خاطر تمایلات جاه طلبانه و اختلافات احساسی مانع تراشی نکرده بود، اکنون موضوع سوریه حل شده بود.

این مقام عالی سیـاسی اضافه کرد: ما معتقدیـم این موضوع می‌تـوانست سه سال قبل حل شود، اگر مسئولان ترک بر تغییر دولت قانونی سوریه و حمایت از تروریست‌ها تأکید نکرده بودند، مردم بیگناه کشته نمی‌شدند و این واقعیتی است که امروز علیرغم همه کارهای تبلیغاتی ترکیه بر همه نمایان شده و دیگر کسی این حرف‌ها را قبول نمی‌کند.

این مقام عالی‌رتبه خاطرنشان کرد: روابط خوب با ترکیه برای ایران مهم است و مناسبات در حوزه‌های مختلف دوجانبه در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد و امیدواریم با تکرار این حرف‌ها موجب خدشه به این روند مثبت نشوند.

لازم به ذکر است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در جمع خبرنگاران از اختلاف نظر این کشور با روسیه بر سر سوریه سخن گفت و همچنین افزود: اختلاف نظرهایی با ایران بر سر سوریه وجود دارد و به رغم وعده‌هایی که در نشست‌های دو جانبه مطرح شده دو طرف نمی‌توانند درباره سوریه همکاری کنند.