به گزارش پارس به نقل از فارسقربانعلی سعادت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه برگزاری کنسرت‌های موسیقی به سبک لس‌آنجلس در شهرهای وان و اربیل عراق یکی از علل سفر هموطنان ما به این کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنسرت‌های لس‌آنجلسی در شهر وان و اربیل عراق برگزار می‌شود، اضافه کرد: نه‌تنها مردم آذربایجان غربی بلکه از مناطق مختلف کشورمان با هدف شرکت در این کنسرت‌ها عراق را مقصد خود قرار می‌دهند، البته بخش عمده‌ مسافران نیز با اهداف گردشگری، تجاری و ... به این کشور سفر می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تحرکات گروهک تروریستی داعش در این کشور یکی از موانع سفر به کشور فوق در سال جاری بوده است، اضافه کرد: امسال میزان سفرها با این اهداف کمرنگ‌تر از سال‌های قبل بوده است.

استاندار آذربایجان غربی با اظهار به اینکه خط‌مشی‌ها در ارتباط با مسائل فرهنگی باید به طور روشن و مشخص تبیین شده و برای سیاست‌گذاری در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شود، اضافه کرد: صرف تخصیص اعتبار و منابع مالی بدون در دست داشتن برنامه کامل و دقیق فرهنگی تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با اظهار به اینکه با این همه و با وجود معضل‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف همچنان راه شهدای گلگون کفن در کشورمان ادامه دارد، اضافه کرد: یکایک ملت بزرگ ایران اسلامی آرامش و امنیت فعلی کشورمان را مرهون جان‌فشانی جوانان مخلص دانسته و برای غنای فرهنگی جامعه اهتمام جدی شکل گرفته است.

این مسئول آذربایجان غربی را مظهر اتحاد و همدلی ادیان، اقوام و مذاهب مختلف دانست، یادآوری کرد: در این خطه آثاری از تمدن و وحدت دیرپای قومیت‌ها وجود دارد، به طوری که کنیسه‌ها، کلیساها و آتشکده‌ها با قدمت‌های طولانی در این استان دیده می‌شود.

وی هم‌مرزی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه را مورد اشاره قرار داد، گفت: استان ما به دلیل همسایگی با سه کشور همواره در معرض تهدیدات کشورهای توسعه‌طلب بوده است، اما همه این تهدیدها را مردم دفع کرده و به بهترین شکل از کشورمان پاسداری کرده‌اند.

سعادت با اظهار به اینکه در بین مردم و قومیت‌ها در ابعاد مختلف هیچ‌گونه شکاف و فاصله‌ای وجود ندارد، اضافه کرد: آحاد جامعه در کنار یکدیگر برای توسعه، عمران و آرامش استان به طور مستمر می‌کوشند، تا از این رهگذر ضمن تبدیل تهدیدها به فرصت، بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی همه‌جانبه فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی به آغاز اقدامات کارگروه احیای دریاچه ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: بودجه‌های مورد نیاز برای این سری پروژ‌ه‌ها در جلسات مختلف تصویب شده، اعتبارات تخصیص و توزیع شده است، تا اینکه دستگاه‌های اجرایی در این ارتباط اقدامات خود آغاز کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه توسعه آبیاری قطره‌ای و بارانی عنوان و خاطرنشان کرد: در هفته دولت تعدادی از پروژه‌های مورد اشاره افتتاح شده است، به طوری که در این ارتباط کشاورزان و فعالان صنعت کشاورزی همکاری قابل قبولی داشته‌اند.