پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- بیشترین اخبار زندان رفتن آقازاده مفسد اقتصادی و سیاسی در بی.بی.سی فارسی و شبکه من وتو منعکس شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، تحلیل محتوای رسانه های داخلی و خارجی نشان می دهد که بیشترین انعکاس رسانه ای زندان رفتن آقازاده مفسد اقتصادی و سیاسی در شبکه  «BBC فارسی» و شبکه «من وتو» منعکس شده است. این در حالی است که رسانه های اصلاح طلب و وابسته به فتنه، حجم و محتوای کمتری در این زمینه تولید کرده اند.

برخی افراد مدعی اند که بخشی از این اخبار و «جهت گیری ها» را خانواده وی به رسانه های اصلاح طلب داخلی و رسانه های معاند خارجی منعکس کرده است و با دید منفی بر این باورند که پیوند وثیقی بین خانواده آیت الله با رسانه های معاند مخصوصا بعد از حضور آقازاده در لندن، برقرار شده است. 

برخی دیگر این گمانه را رد می کنند و معتقدند پرونده «آقازاده مفسد اقتصادی و سیاسی» به خودی خود موجب گرایش رسانه های معاند در مخالفت با نهادهای قانونی نظام می شود.

برخورد قاطع و موثر قوه قضاییه در چند سال اخیر با مفسدین اقتصادی و سیاسی، موجب هجمه علیه آیت الله آملی لاریجانی و دستگاه قضایی شده است.

به گزارش پارس، «آقازاده مفسد اقتصادی و سیاسی» را باید نماد فتنه ۸۸ دانست؛ فتنه‌ای که با محوریت اشراف به منظور حمله به جمهوریت نظام تدارک دیده شد و در این میان، باندها و کارتل‌های عظیم اقتصادی که در دوران کارگزاران و اصلاحات در اختیار یک جریان خاص بودند، به پشتیبانی مالی از آن پرداختند.

شاید این مساله با ارتباط گسترده این جریان با حکام عربستان سعودی هم بی‌ارتباط نباشد؛ چرا که خواهران و برادران وی هم همراه برخی دیگر از اعضای خانواده خود رابطه خوب و مستمری با ساکنین ریاض دارند و به همین دلیل است که خوی پادشاهی و مالکیت کشور را از آنان به ارث برده‌اند و گمان می‌کنند تمامی سازمان‌ها و نهادها و سرمایه‌های اقتصادی و سیاسی کشور متعلق به آنان است و می‌توانند به صورت دلخواه از آنان برای استفاده شخصی مصرف کنند و کسی هم نباید متعرض آنان باشد؛ حس مالکیت و خوی خطرناکی که پاسخ خود را از پلاکاردهای دست‌نویس و شعارهای خودجوش مردم در راهپیمایی تاریخی ۹ دی گرفت.