مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره برنامه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات پیش‌روی مجلس و انتخابات خبرگان رهبری گفت: «اصلاح‌طلبان خودشان را موظف می‌دانند در عرصه انتخابات حضور جدی داشته باشند. این جریان حتما تلاش خواهد کرد با فهرست واحد به میدان انتخابات بیایند و افراد شایسته و اصلح را به مردم معرفی کنند».

به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، انصاری درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «به‌دلیل مشغله زیادی که در دولت و معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری دارم، متأسفانه فرصت شرکت در کمیته‌های انتخاباتی و حتی جلسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان را ندارم و مدت زیادی است که حضور در جلسات را از دست داده‌ام. اما از اخبار جلسات اطلاع دارم، هنوز وارد مصادیق نشدند و فعلا جلسات درخصوص نحوه همکاری احزاب، گروه‌ها و جریانات مختلف درون اصلاحات است». او توضیح داد: «این جلسات با محوریت جریانات و چهره شاخص اصلاحات انجام می‌شود، ازجمله رئیس دولت اصلاحات که پشتوانه بزرگ معنوی و سیاسی اصلاح‌طلبان هستند و همچنین برخی از چهره‌های برجسته مجموعه روحانیون مبارز که در این شورا حضور دارند».

صلاحیت‌ها بدون نگاه خاص احراز شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین درباره موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز گفت: «امیدواریم که بررسی صلاحیت نامزدها صرفا در چارچوب قانون و به‌دور از هرگونه اعمال سلیقه جناحی و شخصی باشد چراکه رسم امانت‌داری همین است و منافع ملی هم اقتضا می‌کند که صلاحیت‌ها بدون نگاه خاص احراز شود و هرکس که از جمع اصلاح‌طلبان به میدان آمد و ثبت‌نام کرد مثل سایر افراد و اصولگرایان به صلاحیت آن بر اساس قانون و شرع رسیدگی شود».

تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان نگرفته‌ام

انصاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور در عرصه انتخابات خبرگان رهبری گفت: «هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام. در دوره سوم از استان تهران در مجلس خبرگان حضور داشتم و مجلس خبرگان را جای مهمی می‌دانم. هنوز در این‌باره که در این دوره کاندیدا شوم تصمیم قطعی نگرفته‌ام». او تأکید کرد: «مجلس خبرگان هم در حمایت از رهبری و هم به‌عنوان لنگرگاه اعتماد و اطمینان مردم مهم است. ما فراموش نکردیم مجلس خبرگان چه نقشی بعد از ارتحال حضرت امام ایفا کرد، در فاصله چند ساعت و بعد از گذشت چند روز از رحلت امام، همه خواب و خیالات دشمنان انقلاب و پیشگویی آنها را نقش‌برآب کرد و با یک اقدام شایسته و به‌موقع کشتی انقلاب را در مسیر آرام خود قرار داد و اجازه نداد تلاطم امواج بدخواهی‌ها کشور را از این ضایعه، دچار آسیب کند. بنابراین مجلس خبرگان نقش بی‌بدیلی در مواقع حساس دارد، نظارت کلی این مجلس بر نهاد رهبری هم موجب تقویت نهاد رهبری و هم عامل آرامش مردم خواهد بود».

لزوم حرکت منصفانه رسانه ملی  و تریبون‌های نمازجمعه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور رعایت اخلاق، انصاف و عدالت را از اصول اجتناب‌ناپذیر هر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: «نباید عرصه انتخابات، عرصه حق‌کشی و دوی با مانع و بی‌مانع باشد. اکنون که ما به‌تدریج به سمت انتخابات می‌رویم باید رسانه‌های عمومی که از بیت‌المال بودجه دریافت می‎کنند به‌خصوص صدا و سیما نهایت رعایت عدالت را در دستور کار قرار دهند. نباید چهره‌سازی کنند و یک عده را به‌عنوان کارشناس همه امور عالم و آدم دعوت کنند و عده‌ای در تحریم مطلق باشد و نتوانند از اطراف صداوسیما عبور کنند. عدالت اقتضا می‌کند در مسیر انتخابات این نکات رعایت شود». انصاری در ادامه تأکید کرد: «درخصوص دعوت در مجامع عمومی، قبل از خطبه‌های نمازجمعه و تریبون‌هایی که متعلق به مردم است هم باید عدالت رسانه رعایت شود».

مگر می‌شود هاشمی در عرصه نباشد؟

انصاری همچنین درخصوص حضور هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری تأکید کرد: «من از ایشان نپرسیدم اما ایشان حتما در انتخابات خبرگان حضور پیدا می‌کنند. هاشمی اگر نخواهد در این انتخابات شرکت کند پس در چه انتخاباتی باید حاضر شود. ایشان یکی از مؤسسین این نهادها در کنار امام بودند، مگر می‌توانند شانه خالی کنند و در عرصه نباشد. حضور ایشان و دیگر بزرگان روحانیت باعث رونق و شکوه انتخابات خواهد شد».