به گزارش پارس به نقل از دفتر امام جمعه مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده به ویژه ظریف و وی، عنوان کرد: بنده بارها در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کرده‌ام که شما عزیزان ما سرباز به جبهه رفته نظام هستید و اخلاص و تلاش‌های شما نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

وی ‌خاطرنشان کرد: ملت ما معتقدند که 12 سال در جریان مذاکرات در برابر دشمنان مقاومت کردند و اکنون به پیروزی رسیده‌اند و الان هم که به توافق رسیدیم، پیروزی حاصل شده نتیجه این همه رنج و مصیبت در طول 12 سال است، مردم ما مسئله هسته‌ای را فارغ از رقابت‌های گروه‌ها و جریانات سیاسی می‌بینند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: این باید روشن و صریح به مردم گفته شود که نمایندگان شما با تکیه به شما و مقاومتی که کردید 12 سال مذاکره کردند و به اینجا رسیدند که باید تصمیم بگیریم و امروز هم نمایندگان شما در مجلس و دولت این تصمیم را می‌گیرند و نه فرد دیگری.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه باید ملاک پیروزی در توافق، ایستادگی مردم دانست، افزود: محور این پیروزی باید به گونه‌ای برای مردم شفاف‌سازی شود که این مقاومت و ایستادگی 12 ساله شما ملت سبب شد که در این توافق به نتیجه‌ای برسیم، البته رهبری هم تأکید فرمودند که هنوز سرنوشت این توافق معلوم نیست.

وی عنوان کرد: ما به شما، آقای ظریف و رئیس جمهور ارادت داریم و برای موفقیت شما در حل مشکلات مردم دعا می‌کنیم و اگر نکته‌ای هم متذکر می‌شویم به جهت بهتر شدن کار و نتیجه آن است.

علی‌اکبر صالحی نیز در این دیدار از مسئولیت‎‌های سنگین اجرایی و معنوی امام جمعه مشهد گفت و وی را فردی دلسوز و پرتلاش معرفی کرد.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در توافق هسته‌ای، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مسائل ریز فنی اشراف و تسلط کامل دارند و مواضع ایشان در مذاکرات کمک کار ما نیز بود.