به گزارش پارس ، به نقل از فارس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور و ملکوتی امام رضا (ع) در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه نظام زندگی مردم در ماه رمضان متحول می شود، اظهار کرد: در ماه رمضان زندگی باید رنگ خدایی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید در ایام ماه مبارک رمضان جلوی روزه خواری را بگیرند، ادامه داد: در همین راستا در و دیوار شهرمان نباید مظهر بی عفتی و بی حجابی و منکرات در ایام ماه مبارک رمضان باشد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان نمایشگاهی برای زندگی در زیر سایه خداوند است، گفت: زیارتی بودن شهر مشهد نباید سبب روزه خواری افراد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان باید خود را مکلف به جلوگیری از ظهور مظاهر خودنمایی و روزه خواری در ایام ماه رمضان کنند، متذکر شد: وجود مراکز تفریحی و رستوران ها نباید در این ماه به صورت علنی سرویس دهی کنند و ضرورتی نیز برای باز بودن این گونه مراکز وجود ندارد.

علم الهدی با تاکید بر اینکه از نیروی انتظامی و اداره اماکن می خواهم با تمامی مظاهر روزه خواری در اماکن شهر برخورد کند عنوان کرد: منکرات شرعیه حداقل در ماه رمضان نباید نمود پیدا کند.

وی همچنین به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و بیان داشت: مردم مصر به سراغ نظام دینی رفتند و به اخوان المسلمین روی آوردند و رای خود را به یک حزب اسلامی دادند اما این حزب اسلامی خلاف کرد و اصول را زیر پا گذاشت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تز اصلی اخوان المسلمین این بود که خود را داعیه دار اسلامی می دانست، ادامه داد: حرکتی که سلفی ها در جریان شهادت شهید شحاته انجام دادند، پیش از این اجلاسی در مورد وهابیت برگزار شده بود که حضور مرسی در این اجلاس چراغ سبزی به جریان های سلفی برای دست زدن به چنین اقدامی به حساب می آمد.

وی با اشاره به حرکت جوانان مصری در پایین آوردن پرچم اسرائیل و به آتش کشیدن لوله های گاز این کشور به اسرائیل ابراز کرد: با این حال مرسی بار دیگر این لوله های گاز به اسرائیل را متصل کرد.

علم الهدی به ارتباط مرسی با مرتجعین منطقه گفت: وی ۱۱ میلیون رای داشت اما جمعیت بسیار بیشتری در خیابان ها ریختند که ما شما را نمی خواهیم.

وی تاکید کرد: اتفاقات اخیر مصر درس عبرتی برای همه دولت مردان و سیاست گذارانی است که در نظام ما مسئولیت ها را برعهده می گیرند، این اتفاقات نشان داد مردم عدول از اصول را نمی پذیرند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آمریکا در حال مسلط شدن بر مصر است و آینده خوبی برای این کشور وجود ندارد.