به گزارش پارس به نقل از فارس، روسیه اخیرا 6 میگ 31 رهگیر را برای کمک به دولت «بشار اسد» به دمشق و پایگاه هوایی «مز» فرستاد. این اقدام روسیه حکایت از عزم مسکو در ادامه حمایت از روسیه و حتی بکارگیری نیروی نظامی در صورت لزوم دارد.

منابع اطلاعاتی وبگاه  «دبکا فایل» مدعی شدند که تصمیم به ارسال جنگنده ها و موشک های پیشرفته تنها از سوی بالاترین مقام روسیه یعنی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشور و در هنگامه تصمیم آمریکا، ترکیه، ایران و عربستان سعودی برای خاتمه نبرد در سوریه اتخاذ شده است و فرود آمدن میگ‌ و آنتونوف در سه شنبه هفته جاری در دمشق نه تنها حمایت از حاکم سوریه بوده بلکه عملیات نجات وی می‌باشد.

دبکا فایل نوشت: این اقدام پیامی برای واشنگتن و آنکارا مبنی بر این دارد که مسکو مخالف هرگونه تصمیم آن ها در ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه یا دخالت مستقیمشان در نبرد این کشور است.

این وبگاه نزدیک به جامعه اطلاعاتی رژیم اسرائیل در خاتمه تحلیل خود  نوشت: روسیه 6 جت جنگنده میگ رهگیر را برای رقابت با اف 16 های آمریکا مستقر در پایگاه اینجرلیک که در  9 اوت سال جاری در آن جا مستقر شدند به سوریه ارسال کرده بنابر این اگر اوباما رییس جمهور آمریکا تصمیم به استقرار هواپیماهای بیشتری در پایگاه هوایی ترکیه بگیرد، احتمالا باید منتظر مقابله به مثل پوتین با همین مقیاس در دمشق باشد.