به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد علاوه بر مسکو و واشنگتن، تهران، آنکارا و ریاض نیز باید در جریان گفتگوی ملی سوریه برای رسیدن به راه حل بحران این کشور حضور داشته باشند.

به گزارش ریانوستی؛  معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد علاوه بر مسکو و واشنگتن، تهران، آنکارا و ریاض نیز باید در جریان گفتگوی ملی سوریه برای رسیدن به راه حل بحران این کشور حضور داشته باشند.

میخاییل بوگدانف افزود: پیشنهاد ایجاد مسیر  مذاکراتی موازی با هدف تشویق سوری ها به انجام مذاکرات سازنده تر پیش برده شده است. این یک جایگزین نیست، بلکه مسیری کمکی است. همچنین مشارکت کشورهای که قادر به اعمال نفوذ مثبت بر روی سوری ها هستند- آمریکا و روسیه به عنوان کشورهای مبدع گفتگوی های ژنو 2 بعلاوه عربستان، ایران، ترکیه، قطر و سازمان ملل است. وی افزود از همین امروز حاضر به گفتگو درباره این موضوع هستیم.

بحران سوریه در حالی وارد چهارمین سال خود شده که پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات ژنو2؛ انتخابات ریاست جمهوری با پیروزی قاطع بشار اسد برگزار شد و همچنین اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از سمت خود استعفا داد.