به گزارش پارس به نقل از مهر، اقدام روز گذشته نماینده روسیه در شورای امنیت در مخالفت با قطعنامه جدید در خصوص سوریه به شدت موجب خشم آمریکا شده است.

به نقل از صدای روسیه، روز گذشته پیش نویس قطعنامه ای از سوی لوگزامبورگ، استرالیا و اردن در مورد سوریه تهیه و در شورای امنیت ارائه شده که از تمامی طرف های درگیر در سوریه می خواهد امکان ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه را فراهم کنند اما روسیه معتقد است پیش نویس این قطعنامه با حقیقت سازگاری ندارد.

متعاقب این اقدام" باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا، به انتقاد از کرمیلن پرداخت و گفت: جوی از عدم اطمینان شورای امنیت را فرا گرفته و ما از روسیه می خواهیم تا از مخالفت با این پیش نویس دست بردارد. این فقط خود سوری ها نیستند که مسئول وضعیت موجود در کشورشان هستند بلکه روسیه نیز در پیش آمدن این وضعیت مسئول است.

" فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه که به امریکا سفر کرده نیز لب به انتقاد از روسیه باز کرد و گفت: چگونه می توانید با ارسال کمک های انسان دوستانه مخالفت کنید؟ اگر شما حسن نیت دارید چرا با این قطعنامه مخالفت کردید؟ این قطعنامه فقط برای حفظ جان انسان ها آماده شده بود.

اما در پاسخ به این انتقادها، " سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفت: از آنجا که این پیش نویس یک سویه بود و فقط دولت سوریه را مسئول وضعیت موجود می دانست، مسکو با آن مخالفت کرد.

در همین رابطه رسانه ها از انتشار بیانیه ای توسط اوباما خبر داده اند که در آن رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده که واشنگتن گزینه حمله نظامی به سوریه را همچنان برای خود محفوظ نگه داشته است.

در این بیانیه آمده است: اوباما می گوید آمریکا حق حمله نظامی به سوریه برای کنار زدن بشار اسد را برای خود محفوظ می داند. آمریکا ذهنیت خود را در مورد استفاده از گزینه نظامی در سوریه تغییر نداده است.

هنوز کاخ سفید واکنشی به این خبر نشان نداده و هیچ یک از مقامات رسمی ایالات متحده نیز در مورد آن سخن نگفته اند. در تابستان سال جاری زمانی که احتمال حمله نظامی به سوریه به اوج خود رسیده بود اوباما از انجام این کار شانه خالی کرد از همین رو به نظر می رسد که هدف از انتشار این بیانیه به نوعی ایجاد جنگ روانی علیه اسد و حامیان وی باشد.