به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، این سایت افزود:در آخرین سرشماری ها ، تعداد حامیان جمهوریخواه توافق در کنگره صفر بوده است اما دور از کنگره ، داستان چیز دیگری است.

به عنوان مثال ، سناتور سابق ریچارد لوگار که زمانی رئیس کمیته روابط خارجی سنا و یکی از با نفوذ ترین چهره های عرصه سیاست حزب جمهوریخواه محسوب می شد، حالا با حمایت از توافق هسته ای ایران ، مقابل همکاران سابق خود در کنگره قرار گرفته است.

برنت اسکوکرافت مشاور کهنه کار امنیت ملی که در چندین دولت جمهوریخواه خدمت کرده نیز از توافق حمایت کرده است. بعد از آن، هانک پالسون وزیر سابق خزانه داری است که به گزارش واشنگتن پست تلاش جمهوریخواهان را برای رد توافقی که آمریکا همراه با پنج کشور دیگر به آن رسیده اند ، نکوهش کرده و گفته است ، تحریم های یکجانبه کارساز نخواهد بود و باید چند جانبه باشد.پالسون به طور مستقیم از توافق حمایت نکرده اما نشان داده است که صحبت هایی را نیز که از جمهوریخواهان در این باره می شنود ،‌دوست ندارد.

این نشریه می افزاید: چیزی که الان شاهدش هستیم ، یک پدیده آشناست: آنچه که نمایندگان جمهوریخواه باور دارند ، لزوماً آن چیزی نیست که همه جمهوریخواهان باور دارند و این مسئله به هیچوجه به توافق ایران محدود نمی شود.

همه جمهوریخواهان کنگره با لایحه نجات اقتصادی ۲۰۰۹ مخالفت کردند اما فرمانداران و مقامات سابق جمهوریخواه از آن حمایت کردند.

اگر یک نماینده جمهوریخواه از شاخه دولتی حزب به حمایت از توافق ایران تمایل داشته باشد ، قطعاً از سوی افرادی همچون لوگار ، اسکوکرافت و پالسون حمایت می شود.بعید است هیچیک از اعضای کنگره از این فرصت استفاده کنند چرا که رهبران جمهوریخواه گروه اقلیت درون حزب را سرکوب می کنند اما به هرحال اگر کسی از جمهوریخواهان بخواهد حمایت کند ، امکانش فراهم است.