به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ کاظم جلالی با اشاره به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران گفت: در این طرح بر لزوم عدم بازرسی از تاسیسات نظامی و عدم مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای تاکید شده است و نقش شورای عالی امنیت ملی در این طرح مشخص گردیده است.

وی ادامه داد: اگر مذاکره کنندگان غرب می‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد باید خواسته‌های ملت ایران را بدانند چون جمهوری اسلامی تمام گام‌های اعتماد ساز را برداشته است و امروز توپ درزمین غربی‌هاست، ما نه تنها هیچ زیاده خواهی نداریم بلکه به هیچ وجه نمی‌خواهیم خلاف ان. پی‌.تی و پادمان رفتار کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما می‌خواهیم در چارچوب قواعد بین‌الملل از حقوق هسته‌ای مان برخوردار باشیم بنابراین آنها نمی‌توانند به بهانه توافق، حاکمیت و امنیت ملی را نقض کنند و قطعا در این شرایط ما در مقابل نقض حاکمیت و امنیت ملی‌مان مقاومت خواهیم کرد.

به گفته‌ی جلالی، جمهوری اسلامی سر لجبازی ندارد و تنها به دنبال انجام مذاکرات هدفمندعادلانه است تاکنون نیز پای میز مذاکرات ایستاده و هیچ گاه مذاکرات را ترک نکرده است، البته این که در شرایط فعلی پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برده شده است بدعتی است که غربی‌ها پایه گذاری کرده و باید خودشان آن را جبران کنند.

وی با تاکید بر این که طرح مجلس یک نوع موضع گیری در مقابل زیاده خواهی‌های غربی‌هاست در عین حال گفت: این طرح کاملا عاقلانه است و درآن هیچگونه لجبازی برای به هم خوردن مذاکرات وجود ندارد ما پشتیبان مذاکرات هستیم و ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده قدردان زحمات آنها نیز هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد که نباید در داخل کشور موضوع هسته‌ای به موضوع اختلافی تبدیل شود قطعا کسانی که این موضوع را به مبحثی اختلافی تبدیل می‌کنند در راستای امنیت ملی و منافع ملی حرکت نمی‌کنند، منویات مقام معظم رهبری نیز در این راستاست که باید مصالح کشور به عنوان هدف همه مورد اجماع قرار گیرد.