به گزارش پارس به نقل از تسنیمعلیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بررسی متن مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 در مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی طبق اصول 77، 125 و 139 قانون اساسی باید سند برجام را مورد رسیدگی قرار دهد همچنین تاکید قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران بر این است که نتیجه مذاکرات برای بررسی باید به مجلس منعکس شود.

وی ادامه داد: بالطبع رسیدگی به برجام مبتنی بر قانون اساسی است و به همین دلیل مجلس با تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی برجام موافقت کرد که امیدواریم در همین هفته اعضای آن انتخاب شوند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه انتظار این است که مجلس یک ورود تخصصی در بررسی برجام داشته باشد، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در عید فطر تاکید کردند امیدواریم مجلس به عنوان یک مجموعه قانونی، با دقت نظر بتواند زوایای مختلف برجام را بررسی کند و ماحصل آن را به سمع و نظر نمایندگان برای رای نهایی برساند.

زاکانی با انتقاد ار برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه بررسی و تصویب برجام در مجلس به مصلحت نیست، گفت: مصلحت حفظ قانون است؛ اینکه برخی از مصلحت صحبت می‌کنند، دلایل پیشنهاد غیرقانونی خود را بیان کنند. علاوه بر این اگر بنای تشخیص مصلحت هم باز است، باید رهبری معظم این تشخیص مصلحت را بدهند لذا افراد، گروه‌ها و جریانات نمی‌توانند تغیین تکلیف کنند و بخواهند با مصلحت‌سنجی مسیری را دنبال کنند که خلاف قانون است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: انتظارمان از دولت این است که بیش از پیش به قانون توجه کند و مصلحت کشور را در اجرای قانون بداند لذا هم آقایان عراقچی و ظریف و هم رئیس جمهور محترم تلاش کنند تا از هیئت وزیران لایحه‌ای ارائه شود چراکه اینکار مطابق با قانون و  چارچوبی است که در کشور حاکم است.