به گزارش پارس به نقل از فارس، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه در ادامه لفاظی‌های تهدیدآمیز قاتونگذاران آمریکایی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به قطع کمک‌های مالی، در صورت عدم تحویل توافقنامه محرمانه ایران و آژانس به کنگره آمریکا تهدید کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز اعلام نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای از توافق بر سر یک «نقشه‌راه»، جهت حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت‌های ادعایی هسته‌ای گذشته ایران خبر دارند.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و سایر مقامات این کشور در خلال جلسه‌های استماع در هفته‌های گذشته با ابراز رضایت از فرایندهای مورد توافق بین ایران و آژانس وعده بودند در جلسات غیرعلنی، مفاد نقشه‌راه مورد توافق را برای نمایندگان کنگره توضیح دهند.

این در حالی است که مقامات ایران درباره افشای مفاد این نقشه‌راه هشدار داده‌اند.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته اطلاق عنوان «ضمیمه محرمانه برجام» به توافق ایران و آژانس را رد کرد و هشدار داد که افشای ترتیبات «محرمانه» این توافق، بر اجرای آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

رضا نجفی به خبرنگاران گفت: «توافق ایران و آژانس جزئی از برجام نیست بلکه حاوی موضوعات فنی است و محرمانه بودن آن هم در مناسبات آژانس و سایر کشورها نکته جدیدی نیست».