به گزارش پارس به نقل از تسنیم، لابی صهیونیستی آیپک در واشنگتن طی بیانیه‌ای از موضع گیری جان‌کری درباره موضوع (ادعایی) فعالیت‌های گذشته هسته‌ای ایران انتقاد کرد.


به گزارش جروزالم پست، لابی صهیونیستی آیپک در واشنگتن طی بیانیه‌ای از موضع گیری جان‌کری درباره موضوع  (ادعایی) فعالیت‌های گذشته هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

آیپک در بیانیه‌‌ای اعلام کرد  اظهارات  وزیر خارجه نشان می دهد که آمریکا ممکن است درحال عقب نشینی از درخواست‌های قبلی مبنی بر پاسخگویی کامل ایران به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد؛ این چشم انداز نگران کننده به وجود می آید که توافق پیش بینی شده ایرادهای بنیادی خواهد داشت.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت درباره ابعاد نظامی احتمالی، بر اقدامات ایران در گذشته متمرکز نیستیم.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته تلاش کرد اظهارات کری را تصحیح کند،وی تفسیرهای رسانه ای مبنی بر چشم پوشی آمریکا از این موضوع را رد کرد و گفت: سیاست آمریکا در این موضوع هیچ تغییری نکرده و سخنان وزیر خارجه نباید به معنی کوتاه آمدن از درخواست لزوم پاسخگویی ایران در مورد گذشته فعالیت های هسته‌ای تلقی شود.