به گزارش پارس به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: اگر پارلمان عراق به طرح اصلاحات او در راستای مبارزه با فساد و پاسخگویی به مطالبات مردم رای مثبت نمی‌داد، او از پستش استعفا می‌داد.

وی در سخنانی امروز (چهارشنبه)، بر ضرورت مبارزه با فساد با مشت آهنین تاکید کرد و گفت که هرگز از فاسدان و افراد باطل دفاع نخواهد کرد.

حیدر العبادی در ادامه با اشاره به اینکه دولت بغداد تمام تلاش ممکن را برای مقابله با فساد انجام خواهد داد، گفت: مسیر اصلاحات مسیر آسانی نخواهد بود و افراد فاسد و صاحب امتیاز در برابر سکوت نمی کنند.

وی همچنین اعلام کرد که شورای نظارت اسامی متهمین به سرقت دارایی‌های عمومی را تهیه کرده است و آنها تا برگزاری دادگاه ممنوع سفر خواهند بود.

العبادی در روز جهانی جوانان از معترضان در عراق خواست که از برخی تلاش‌ها برای ایجاد درگیری در کشور و به خشونت کشاندن اعتراضات مسالمت آمیز علیه فساد در کشور فاصله بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی گروه‌ها و طرف‌های سیاسی به دنبال ایجاد درگیری در کشور هستند، ابراز داشت که تخریب موسسات حکومتی خدمتی به کشور نخواهد کرد.

نخست وزیر عراق با ابراز امیدواری درباره ایجاد تغییراتی در قانون اساسی این کشور، تصریح کرد که قانون اساسی که از سال 2005 با همه پرسی به تصویب رسیده بارها برای ایجاد تغییراتی در آن درخواست شده است.

 

وی همچنین از نیروهای ارتش و بسیج مردمی(حشد الشعبی) خواست تا از کارهای سیاسی فاصله بگیرند و گفت: کسانی که در جبهه‌های نبرد حضور دارند برای دفاع از کشور به نبرد رفته‌اند نه برای احزاب سیاسی.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که پیروزی بر گروه داعش نزدیک شده است و در دیدار اخیر از جبهه‌های درگیری روحیه بالایی در میان مبارزان مشاهده کردم که همگی در صفی واحد در حال نبرد هستند.