پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تخلف از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مجددا موجب جو مخالفت سنگین نمایندگان مجلس علیه هیات رییسه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در جلسه صبح امروز مجلس، دو بیانیه با محتواهای متفاوت با حدود 200 امضا تقدیم هیات رییسه می شود که هر دو بیانیه برخلاف آیین نامه داخلی، ها خوانده نمی شود.

در بیاینه اول نمایندگان با اقامه استدلالهایی تاکید کرده بودند که «دولت بایستی، متن برجام را به صورت «لایحه» به مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.»

در بیانیه دوم نیز در قالب نامه که خطاب به سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود. نمایندگان از وی خواسته اند تا «نیروهای نظامی کشورمان، آزمایش‌های موشکی خود را از سر بگیرند. این بیانیه به دنبال تهدیدات نظامی آمریکا تهیه شده و در آن خواسته شده تا در راستای پاسخ به این تهدیدات، آزمایش‌های موشکی از سر گرفته شود.»

عدم قرائت این بیانیه ها توسط یکی از نواب رییس که جلسه را اداره می کرده موجب تعجب بسیاری از نمایندگان شده و اعتراضاتی مبنی بر تخلف از آیین نامه داخلی مجلس را مطرح ساخته است.

برخی از نمایندگان در گفتگو با خبرنگار «پارس»، بر این باورند که احتمالا فشارهایی خارج از مجلس بر هیات رییسه وجود دارد که مانع قرائت این بیانیه ها از تریبون مجلس شورای اسلامی شده است و لذا درصددند تا با ورود علنی به این موضوع، ابعاد این قضیه را روشن نمایند.

لازم به ذکر است طبق ماده 118 آیین‏ نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى، «نمایندگان مى‏توانند درباره مسائل مهم مملکتى یا بین‏المللى یا مناسبت‌هاى خاص بیانیه صادر نموده و به رئیس جلسه تحویل نمایند. چنانچه بیانیه صادره به امضای حداقل بیش از نصف مجموع نمایندگان برسد متن آن بدون ذکر اسامى نمایندگان در پایان جلسه علنى مجلس قرائت و طى نامه رسمى به مراجع ذى‏ربط ارسال خواهد شد و اسامى نمایندگان امضاءکننده بیانیه در مشروح مذاکرات چاپ مى‏شود.»

پیش از این خبرگزاری فارس از انتشار نامه به سرلشگر فیروزآبادی خبر داده بود.