به گزارش پارس به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکری، گفت: طبق ماده ۱۴۶ آیین نامه داخلی مجلس اگر گزارشی در دستور هفتگی مجلس ثبت و درج شد دیگر کسی نمی‌تواند آنرا تغییر داده یا گزارشی را جایگزین آن کند.

وی با اشاره به اینکه در ردیف ۹ دستور هفتگی صحن علنی گزارش طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای درج شده، اظهار داشت: به چه دلیل مجدداً گزارش جایگزین در دستور قرار گرفته است؟ این خلاف را چه کسی مرتکب شده است.

حاجی دلیگانی با یادآوری سوگند هیات رئیسه و رئیس مجلس برای اجرای آیین نامه مجلس گفت: در صورتی که طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای طبق دستور هفتگی مجلس اکنون در دستور قرار نگیرد من از هیات رئیسه شکایت می‌کنم.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از صحن علنی خانه ملت را بر عهده داشت، در توضیح گفت: همان طور که قبلا نیز عرض کردم طرح صیانت از دستاورهای هسته‌ای، براساس مصوبه تغییر دستور پس از اتمام بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس که خود با تغییر دستور در دستور کار صحن قرار گرفته، بررسی خواهد شد.