پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مسوول روابط خارجی حزب‌الله لبنان گفت: جنگ با تروریسم در سوریه، طولانی مدت خواهد بود

شیخ علی دعموش مسوول روابط خارجی حزب‌الله لبنان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» درخصوص حملات اخیر تروریستی به لبنان و حضور پررنگ تر جبهه النصره برای لبنان عنوان کرد: پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه و همچنین پیروزی‌های حزب‌الله در منطقه قلمون قدرت گروه‌های تروریستی را در سوریه کاهش داده است و به نظر می‌رسد ارتش سوریه توانسته است امروز زمام امور را در دست بگیرد، اما جنگ علیه تروریسم در سوریه طولانی است.

وی افزود: یکی از اهداف این عملیات در لبنان تحت فشار قرار دادن حزب‌الله است تا موضع خود را در سوریه تغییر دهد و همچنین معادلات داخلی لبنان را تغییر دهند که البته این هدف به شکست انجامیده است.

وی وی با اشاره به پاسخ مناسب حزب الله به تروریستها گفت: النصره، داعش و دیگر گروه‌های تکفیری همچنان لبنان را در چارچوب پروژه خود می‌بینند و در برخی مناطق لبنان فعالیت‌هایی را نیز انجام داده‌اند و به برخی مناطق مرزی لبنان با سوریه حمله کردند که حزب‌الله پاسخ سنگینی به آنان داد و تلفات جانی و مالی به آنان وارد کرد. 

وی افزود: تکفیری‌ها باید بدانند لبنان، سوریه و عراق نیست و در این کشور آن‌ها در صورت هر اقدام احمقانه ‌ای هیچ‌چیزی جز یأس و شکست عایدشان نخواهد شد.

وی در مورد ائتلاف های دروغین علیه داعش گفت: موج تکفیری که عراق و سوریه را هدف قرار داده است امروز تبدیل به خطری بزرگ برای تمام کشورهای منطقه شده است و حتی کشورهایی که در تأسیس و کمک‌رسانی به داعش نقش داشته‌اند امروز در معرض این خطر هستند و اینها افعی را پرورش دادند که آن‌ها را نیش خواهد زد.

وی یادآور شد: امروز در پشت پرده تحولات خطرناک موجود در خاورمیانه یک هدف قرار دارد و آن تقسیم منطقه است که برنامه ‌ریزان آن می‌خواهند منطقه را براساس قومیتی و مذهبی تقسیم کنند و پس از آن، این کشورهای کوچک را به جان هم بیندازند تا رژیم صهیونیستی قدرتمند شود و بدون شک داعش و دیگر گروه‌های تکفیری آلت دست امریکا و رژیم صهیونیستی در این پروژه خطرناک هستند.