به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ژنرال میشل عون در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از نشست فوق العاده خود با فراکسیون جریان ملی آزاد در منطقه الرابیه گفت: آنجه دولت اساسا انجام می‌دهد، همان تلاش برای کودتا به منظور هضم کردن مجلس نمایندگان و شورای قانون اساسی و ارتش است.

وی با تاکید بر اینکه" یک تاجر یا صنعتگر نیست تا درهم شکسته شود" افزود: رقبای من در گروه مقابل (گروه 14 مارس) مردنما هستند، زیرا نمی‌دانند که سرمایه آن‌ها، طرفدارانشان هستند".

ژنرال عون همچنین آن‌ها را عامل" تقلب و سرقت خزانه برای تاسیس یک دادگاه خاص و ویژه جرایم مالی" دانست و گفت که "وجدانش مثل برف پاک و سفید است و خواستار آن شد که اگر کسی دلاری به وی پرداخت کرده است، بفرماید و بازخواستش کند".

وی با بیان اینکه"ارتش لبنان یک ارتش ملی است و ارتش یک نظام نیست" به "ژنرال عماد قهوه جی فرمانده ارتش لبنان درباره درگیر کردن این نهاد نظامی در تظاهرات مسالمت آمیز طرفدارن جریان ملی آزاد و در تنگنا قرار دادن ارتش همانند تحرکات گذشته" هشدار داد و گفت که ژنرال قهوه جی حق ندارد که منطقه عرسال و طرابلس و دشت خالد را رها کند تا بیاید در برابر جریان ملی آزاد قرار گیرد.

وی ژنرال قهوه جی را مسئول سیاسی کردن ارتش از طریق خدمت رسانی سیاسی غیرقانونی دانست و با اشاره به بحران زباله در این کشور دولت را به "دولت زباله‌ها و مانع تراشی در برابر پروژه‌های توسعه‌ای در سراسر خاک لبنان" توصیف کرد.

عون گفت: کسی که از فساد حرف می‌زند، خودش بزرگترین فاسد است. تاریخ رقبا مملو از کوتاهی و سرقت‌های واضح است. آنها خیانتکاران هستند، زیرا با خارج از کشور برای ضربه زدن به قدرت ملی که آزادی را مقدس می شمارند، همکاری می کنند.

وی بار دیگر از حضور حزب الله در سوریه دفاع کرد و خطاب به لبنانی‌ها گفت: اگر حضور حزب الله در مرز با سوریه در دفاع از همه لبنان نبود، سرنوشت شما مثل مردم استان نینوای عراق بود.

ژنرال میشل عون "از همه طرفداران جریان ملی آزاد خواست تا وقتی ناقوس به صدا درآمد، به خیابان‌ها بیایند".