به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شبکه 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع امنیتی و نظامی بلندپایه اسرائیل اعلام کرد که برآوردهای اطلاعاتی در کابینه اسرائیل نشان از آن دارد که حزب الله لبنان به عملیات جنگنده‌های اسرائیل در چهارشنبه هفته پیش در قنیطره سوریه واکنش نشان خواهد داد.

این شبکه اسرائیلی به نقل از این منابع اضافه کرد که نیروهای ارتش اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی حزب‌الله  در مرزهای شمالی به حالت آماده باش در آمده‌اند.

همچنین ارتش سوریه چندین جنگنده اسرائیلی را ردیابی کرده که مواضع نظامی وابسته به جبهه ملی آزادی فلسطین به ریاست احمد جبرئیل در منطقه بقاع در مرز سوریه و لبنان را بمباران کردند.

این عملیات ساعت 3:15 بعداز ظهر روز چهارشنبه روی داد که طی آن 6 نفر از فعالان این جبهه مورد اصابت قرار گرفتند.

همچنین روزنامه "اسرائیل الیوم" که بسیار به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل نزدیک است اعلام کرد که در میان کشته شدگان در عملیات روز چهارشنبه که توسط نیروهای هوایی اسرائیل در قنیطره سوریه روی داد، تعدادی از فعالان حزب الله نیز حضور داشتند.

بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی، جنگنده‌های اسرائیلی مدتی در حریم هوایی لبنان در پرواز بودند.

به همین دلیل "یونی سیدا ماروم" رئیس مرکز برنامه ریزی اطلاعات نظامی اعلام کرد که ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی، سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین مستقر کرده است.

ماروم افزود: عناصر حزب الله و عناصر سازمان های دیگر به مرزها نزدیک شده و تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌‌آیند و ارتش اشغالگر معتقد است که حزب الله با تهدیدهای مختلف، به دنبال به چالش کشاندن اسرائیل بوده به همین دلیل سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین مستقر شده است.

ماروم در پاسخ به سوالی در این باره که آیا حزب الله یا سازمان‌های دیگر به دنبال حمله به اسرائیل هستند، گفت: ما از تصمیمات حزب‌الله آگاه نیستیم و امکان دارد هر کاری که انتحاب کنند را انجام دهند و به همین دلیل باید برای هر رویدادی آماده باشیم.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به نقل از منابع امنیتی  که آنها را بسیار آگاه توصیف کرده، نوشت: کسانی که گمان می‌کنند مشغول شدن "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در جنگ کنونی سوریه مانع از درگیر شدن حزب‌الله در جنگ فراگیر دیگری می‌شود متوهم بوده و باید محاسبات خود را دوباره انجام دهد.

این روزنامه نوشت منابعی که به آنها استناد شده در بخش اطلاعات نظامی وابسته به ارتش اشغالگر صهیونیستی است.

یدیعوت آحارونوت نوشت که با وجود آنکه 7 هزار مبارز حزب‌الله در سوریه در حال نبرد هستند و به تجارب نظامی خود می‌افزایند اما نهادهای مقابله با اسرائیل در حزب‌الله هیچ تغییری نکرده و شلیک کنندگان موشک همچنان در مناطق خود مستقر هستند.

از سوی دیگر یکی از مقامات بلندپایه در جبهه داخلی اسرائیل اعلام کرد که ارتش در حال بررسی مقابله با سناریوی شلیک 1200 موشک در روز از لبنان و کشته شدن صدها اسرائیلی است.

همچنین منابع دیگری به روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کردند کسانی که معتقدند که حزب‌الله به صورت موضعی و محدود به اقدامات اسرائیل واکنش نشان خواهد داد باید اقدام حزب‌الله در ژانویه گذشته در واکنش به حمله قنیطره را به یاد بیاورند چون اگر حزب الله به دنبال واکنش موضعی و محدود به دلیل به شهادت رسیدن جهاد مغنیه بود 7 موشک کورنت به کاروان خودروهای نظامی اسرائیلی شلیک نمی‌کرد.

همچنین یدیعوت آحارونوت نوشت که درباره حمله‌ای که نیروی هوایی اسرائیل در نزدیکی شهر حضر در حومه القنیطره انجام داد، برداشت‌های متفاوتی وجود دارد چون "سمیر القنطار" اسیر آزاد شده و اعضای حزب الله در خودروی هدف قرار گرفته شده حضور نداشتند.

این روزنامه نوشت که هدف فرماندهی مناطق شمالی ارتش اسرائیل بر اساس ایجاد کمربند امنیتی همانند کمربند امنیتی است که در دهه 90 قرن گذشته در جنوب لبنان ایجاد کرده، است.