به گزارش پارس به نقل از فارس، یهودیان افراطی در واکنش به اقدام پلیس رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی در روز پنج شنبه گذشته طی فراخوانی از صهیونیست ها خواستند تا فردا به مسجدالاقصی یورش برند.

پلیس رژیم صهیونیستی با چسباندن اعلامیه هایی بر روی ورودی های باب المغاربه اعلام کرد که روز پنج شنبه روز تعطیلی مسلمانان است و « جبل البیت» مسجدالاقصی به روی اسرائیلی ها بازنخواهد بود.

یورش صهیونیست ها به چندین محله در نابلس

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه به تعدادی از محله های نابلس یورش برده و شروع به بازرسی منازل کردند و ابلاغیه هایی به تعدادی از شهروندان ارائه و از آنها خواستند به دستگاه اطلاعات این رژیم مراجعه کنند.

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر به محله های المعاجین، رفیدیا، رأس العین، الشویتره و الجبل شمالی یورش برده و شروع به بازرسی تعدادی از منازل کردند.

بر اساس این گزارش فلسطینیان نیز به سمت نیروهای اشغالگر سنگ پرتاب می کردند و نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها گازهای اشک آور شلیک می کردند که باعث زخمی شدن تعدادی از شهروندان و ایجاد رعب و وحشت در میان آنها شد.

نظامیان صهیونیست همچنین به چند نفر از شهروندان از جمله پسر معاون « ناصر الدین الشاعر» نخست وزیر اسبق فلسطین ابلاغیه ای ارائه کرده و از وی خواستند به دستگاه اطلاعات مراجعه نماید.

کمیته های مقاومت: سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت

« ابومجاهد» سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین تاکید کرد که شهید « جمال ابوسمهدانه» (ابوعطایا) دبیرکل و موسس این کمیته ها از زمان تاسیس این کمیته ها برای آغاز مرحله جدید و بی نظیر در درگیری با دشمن صهیونیستی تلاش کرد.

وی افزود که ابوعطایا مقاومت را در بدترین شرایط و در میان توطئه های دشمن برای ناکام گذاشتن مقاومت، هدایت کرد.

وی اشاره کرد که با گذشت هفت سال از شهادت ابوعطایا، مقاومت در مسیر خود حرکت می کند و سخنان و وصیت های وی همچنان در میان مبارزان وجود دارد.

ابومجاهد همچنین در هفتمین سالروز شهادت ابوعطایا تاکید کرد که ما به راه مقاومت ادامه می دهیم و هرگز سلاح خود را تا آزادی سرزمین فلسطین بر زمین نخواهیم گذاشت.

رژیم صهیونیستی روستای کنعان را برای سومین بار تخریب کرد

نیروهای اشغالگر اسرائیلی امروز نیز برای سومین بار متوالی روستای کنعان واقع در بین روستای الجبعه و صوریف در استان بیت لحم را تخریب کردند.

« محمد بریجیه» سخنگوی رسانه ای کمیته مردمی مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی در استان بیت لحم در این باره اظهار داشت که نیروهای اشغالگر روستای کنعان را تخریب و چادرها را مصادره کردند.

به گفته وی صهیونیست ها همچنین سه شهروند فلسطینی را بازداشت و سه نفر دیگر را زخمی کردند.

حمله شهرک نشینان به کشاورزان فلسطینی

گروهی از شهرک نشینان شهرک « ماعون» امروز شنبه به تعدادی از کشاورزان فلسطینی در شرق یطا واقع در جنوب الخلیل حمله کردند.

« راتب جبور» هماهنگ کننده کمیته مردمی و ملی در جنوب الخلیل و شرق یطا گفت که تعدادی از شهرک نشینان شهرک ماعون واقع در اراضی شهروندان شرق یطا به خانواده اسماعیل علیان کشاورز فلسطینی حمله کرده و آنها را به زور از زمین خود بیرون کردند.

جبور اظهار داشت که شهرک نشینان چند ماه قبل خانه های پلاستیکی در داخلی زمین های کشاورزی که مالکیت آن متعلق به خانواده عوض است، قرار دادند و در همان زمان این خانواده به دادگاه اسرائیل شکایت و حکم تخلیه دریافت کرده بود.